Beste lezers,
Zoals jullie zien ben ik een nieuwe gebruiker van ubuntu. Ik lees dagelijks een lange tijd op dit forum om steeds meer te begrijpen over dit programma. Nu doet zich hetvolgende voor. Ik heb ubuntu 9.04 vorige maand geinstalleerd op mijn pc om het te proberen. Dat lukte niet want tijdens de installatie kreeg ik een zwart scherm en "hing" mijn pc (leek windows wel). Ik ben toen aan het zoeken geweest op dit forum en ik kwam een oplossing tegen. Alleen ik weet niet meer wat. Ik moest iets uitzetten of veranderen in als ik mijn niet vergis F6 bij het eerste scherm van de installatie. Het probleem bij het installeren lijkt idd op een video probleem. Daar moet het volgens mij in zitten. Ubuntu heeft een paar dagen prima gewerkt en toen heb ik op die schijf windows 7 geinstalleerd om te proberen. Nu wil ik weer terug naar Ubuntu, want windows is toch niet echt veel. Dus ik wil weer mijn cd gebruiken om te installeren. Maar natuurlijk weer hetzelfde probleem. Ik zoek me rot, maar ik kan de oplossing niet meer vinden. Ik kan me nog herinneren dat er iemand bij geschreven had (................. moet eigenlijk altijd uit staan) wat en hoe, ik weet het niet meer!!!
De klacht is in het kort, ik start op via mijn cd. Ik geef aan installeren. Ik krijg het logo van ubuntu met daar onder het lijntje dat zich vult en dan plots veranderd mijn scherm in helemaal zwart, met nog iets van een blauwe gloed van onderaf en helemaal boven in mijn beeld zie ik een lijntje van ongeveer een milimeter, wat lijkt op iets dat het beeld helemaal is ingeklapt. Mijn pc is hierna alleen nog maar uit te zetten door de aan/uit knop lang vast te houden.
Als ik bij het probleem de ctrlo-alt-f4 toets indruk, krijg ik niets te zien.
Bij controle van de cd is deze in orde. Ik heb hem dus met een trucje al eerder gebruikt
Mijn samenstelling
Asus P5B moederbord, 4 mb geheugen,2x 320 GB HDD, Asus 7600GS video kaart
Kan iemand mij nog helpen met de juiste oplossing??? Hoe moet ik opstrarten van de cd, met welke opties.
Alvast heel veel dank