Ik weet het Gijsbert dat we er als eens over geschreven hadden ik was alleen de topic starter niet.
Maar ik weet nog altijd niet waar dat nu voor is.. 
Vooral dat woord Backup interesseert mij , het enige backup progje wat ik heb is Xmarks maar kan mij niet voorstellen dat het daar van is.
Ben even nieuwsgierig , maar veel reacties krijg ik niet wat mij het idee gaf dat er weinig mensen zijn die dat ook hebben.
Groetjes Tom.
Xmarks gebruik ik ook,hierbij staan de bookmarks,bladwijzers, op een externe server en kan je diverse vormen van synchronisatie toepassen. Van PC1 naar de server, van de server naar PC2 etc.
Wat ik van rsync begrijp, is dat je op een soort gelijke wijze met een backup kan werken. Wat ik alleen vreemd blijf vinden is dat bij jouw rsync bij systeem diensten staat en bij mij niet. Misschien ligt dit aan de rsync demon zoals Vanadium al schreef, deze is bij mij denk ik niet geactiveerd. Blijft alleen de vraag, waarom deze bij jou wel geactiveerd is en bij mij niet. Ik begrijp uit jouw schrijven dat je dit zelf niet hebt gedaan. Ik zal vanavond eens kijken, ik zit nu niet achter mijn eigen PC.