Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Heeft chkrootkit iets ontdekt?  (gelezen 1187 keer)

Offline pasiwik

• Lid
[opgelost] Heeft chkrootkit iets ontdekt?
« Gepost op: 2009/09/14, 21:12:04 »
Na hier gelezen te hebben dat het soms wel aangeraden is om je systeem is te scannen met chkrootkit om te zien of je een rootkit vast hebt, heb ik dat derjuist voor de eerste keer gedaan.

Tussen alle Nothing detected, nothing found en not infected stond één ding dat mij mogelijk verdacht overkwam:

Checking `sniffer'...                                       lo: not promisc and no packet sniffer sockets
eth0: PACKET SNIFFER(/sbin/dhclient3[5970])

Geen idee wat dit betekent, moet ik mij zorgen maken of kan mijn paranoïde brein zich met andere zaken gaan bezig houden?

mvg pasiwik
« Laatst bewerkt op: 2009/09/14, 22:41:34 door pasiwik »

Re: Heeft chkrootkit iets ontdekt?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/14, 21:13:21 »
In ieder geval is het geen echte rootkit, gewoon een packet sniffer op je internetverbinding. Ik kan het zo 1 2 3 niet uitleggen wat dat is, maar anderen denk ik wel ;)

Offline track

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/14, 21:17:27 »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/14, 21:23:34 »
Na hier gelezen te hebben dat het soms wel aangeraden is om je systeem is te scannen met chkrootkit om te zien of je een rootkit vast hebt, heb ik dat derjuist voor de eerste keer gedaan.

Tussen alle Nothing detected, nothing found en not infected stond één ding dat mij mogelijk verdacht overkwam:

Checking `sniffer'...                                       lo: not promisc and no packet sniffer sockets
eth0: PACKET SNIFFER(/sbin/dhclient3[5970])

Geen idee wat dit betekent, moet ik mij zorgen maken of kan mijn paranoïde brein zich met andere zaken gaan bezig houden?

mvg pasiwik

Alles in het groen.

:)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/14, 21:28:36 »
dhclient3 zorgt voor de configuratie van je netwerk via DHCP.
Niks aan de hand dus :)

Offline pasiwik

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/14, 22:40:26 »
Niets aan de hand, dat horen we altijd graag.

Bedankt voor de snelle antwoorden