Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na de Firefox update.  (gelezen 5396 keer)

Offline Tom

• Lid
Re: Na de Firefox update.
« Reactie #25 Gepost op: 2009/09/11, 10:08:28 »
@Femke  dat is ook juist .. vrijheid van keuze. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #26 Gepost op: 2009/09/11, 11:21:07 »
Meneer Herman Degenhart, waarom doet u niet gewoon wat U wilt en niet wat een ander heeft?
Dat is nu juist zo mooi van Ubuntu, je hebt zelf zoveel keus om dingen te installeren waar U mee wilt werken.
Net zoals de VLC player, de een vind het hem geweldig, een ander werkt met Totem.

Wat U vind is toch het belangrijkste?

+1

« Reactie #27 Gepost op: 2009/09/11, 12:31:33 »
Adobe reader 10? voor linux?  Hmm raar want ik heb zelf wel adobe reader voor de zekerheid op me pc staan en die is versie 8.6.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #28 Gepost op: 2009/09/11, 12:36:35 »
Adobe reader 10? voor linux?  Hmm raar want ik heb zelf wel adobe reader voor de zekerheid op me pc staan en die is versie 8.6.

Dan heb je een zwaar verouderde, zeer onveilige versie van Adobe Reader... Snel bijwerken naar de nieuwste versie. Beter nog: verwijder het rotding: http://blogs.zdnet.com/security/?p=4097

Kerncitaat:
Citaat
The company has also criticized Adobe by insisting that their update mechanism “does not meet the requirements of a system that is used by 99% of users on the Internet and is highly targeted by criminals“

Offline n00buntu

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2009/09/11, 13:44:59 »
Geen flauw idee, maar je bent sowieso beter af met de open-bron-pdf-lezer Evince.

Helaas ben jen daar niet beter mee af als je 3D pdfjes wil openen. Dat moet je toch terugvallen op adobe....
Oh...?

* Opent als test en zonder problemen 4 PDF-jes met Evince. *

Nou, dat lukt hier i.i.g. prima met alleen maar Evince op het systeem. Wat zou het probleem dan moeten zijn?
dallco heeft het over 3D pdf, heb jij het daar ook mee geprobeerd?
LOL

Ik zag de D gewoon niet...  :rolleyes:

Nee, dan (met de voorbeeldlink van dallco) krijg ik een heerlijk leeg blanco PDF-je te zien in Evince, inderdaad.
Sorry voor het misverstand.

« Reactie #30 Gepost op: 2009/09/11, 13:50:59 »
Adobe reader 10? voor linux?  Hmm raar want ik heb zelf wel adobe reader voor de zekerheid op me pc staan en die is versie 8.6.

Dan heb je een zwaar verouderde, zeer onveilige versie van Adobe Reader... Snel bijwerken naar de nieuwste versie. Beter nog: verwijder het rotding: http://blogs.zdnet.com/security/?p=4097

Kerncitaat:
Citaat
The company has also criticized Adobe by insisting that their update mechanism “does not meet the requirements of a system that is used by 99% of users on the Internet and is highly targeted by criminals“

Sorry pjotr misschien heb je gelijk maar misschien ook niet..
Wat zie jij hier dan op de site? welke versie zie jij? ik zie 8.1.6 (wat ik eigenlijk dus bedoelde)
http://get.adobe.com/nl/reader/

« Reactie #31 Gepost op: 2009/09/11, 14:19:53 »
Wat ik vind is inderdaad het belangrijkste, althans voor mij.Maar een computer is pure techniek. Dat heeft niets met smaak of vinden te maken. Bij techniek gaat het om het beste. Wat past het beste bij elkaar, wat is voor elkaar ontworpen en welk systeem werkt tegen omdat b.v. de ontwerpers andere combinaties voor ogen stonden of zo. Computersoftware is geen menu in een restaurant, waar je inderdaad op basis van je smaak uitkiest. Zo werkt dat niet in de techniek, als ik te midden van al deze techneuten althans zo vrij mag zijn. Ook de basis van de keus van Pjotr was geen smaak, maar een oordeel over de software die ter beschikking stond. Niet dan, heer Pjotr?

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2009/09/11, 14:27:41 »
Citaat
Bij techniek gaat het om het beste.
Ook op dit criterium kan je niet steeds zwart op wit antwoorden.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #33 Gepost op: 2009/09/11, 14:37:08 »
Wat zie jij hier dan op de site? welke versie zie jij? ik zie 8.1.6 (wat ik eigenlijk dus bedoelde)

Ze laten Nederlanders dus met een onveilige versie werken  :o
Kies je voor Engels, dan krijg je versie 9.1.2 aangeboden.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #34 Gepost op: 2009/09/11, 14:42:53 »
Ook de basis van de keus van Pjotr was geen smaak, maar een oordeel over de software die ter beschikking stond. Niet dan, heer Pjotr?

Nou, ik ben beslist geen techniekgod, hoor...
- er is zelden een "absolute waarheid": vaak zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden;
- ik kan me vergissen;
- ik heb mijn eigen voorkeuren, die betrekkelijk en persoonlijk zijn. Waarom koopt iemand bijvoorbeeld liever een Volkswagen dan een Opel?

Maar dat schrijf ik niet allemaal onder mijn adviezen, want anders worden mijn berichten zo lang.  :)

« Reactie #35 Gepost op: 2009/09/11, 14:52:13 »

Ze laten Nederlanders dus met een onveilige versie werken  :o
Kies je voor Engels, dan krijg je versie 9.1.2 aangeboden.

oooh vieze vuile &%$ bedrijf ze hebben gewoon die verouderde nederlandse versie.

« Reactie #36 Gepost op: 2009/09/11, 15:18:25 »
Dame en heren, ik heb ergens in een flits voorbij zien komen dat Adobe inmiddels aan versie 10 en nog wat toe is. De Reader dan. Die flits kwam voorbij toe ik Firefox aan het updaten was, of kort daarna. Die 10+ zal dan wel de Russische versie zijn.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2009/09/11, 15:57:48 »
Citaat van: Pjotr
vaak zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden;
... zoals via de Rubicon ...  XD

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2009/09/12, 19:34:56 »
Je moet em niet volgen, je moet em oversteken ...