Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen reactie na opstarten  (gelezen 430 keer)

Offline jerry_80

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Geen reactie na opstarten
« Gepost op: 2009/09/10, 14:57:49 »
Af en toe (1/5) kom ik tegen dat zowel mijn keyboard & touchpath totaal niet reageren als ubuntu (9.04) opgestart is (de enige knop die reageert is de powerknop).
Ik moet dan 3 tot 5 x opnieuw opstarten eer er terug leven in komt.  Ik probeer dan telkens verschillende zaken zoals opstarten zonder draadloos(knopje op laptop), batterij in en uithalen, etc, maar het is precies willekeur wanneer hij wel bestlist te reageren.
Ik denk dat het enkel voorkomt als ik op batterij werk (meestal op verplaatsing en heb dan lader niet bij).
Als ik dan een usb muiske aansluit, reageert hij hier wel op.

Iemand sugesties?

« Laatst bewerkt op: 2009/09/10, 15:28:12 door jerry_80 »

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
Re: Geen reactie na opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/10, 20:32:38 »
Dit probleem heb ik ook gehad ik heb Compiz toen uitgezet waardoor ik weer gewoon kon werken na een opstart. Bij mij ging het om de instelling van "vervagende vensters" als ik deze inschakel via compiz komt er een soort van trasparante laag die zwart word en dan kan en mag ik niets meer. Echter als ik deze aanzet via ubutu Tweak dan werkt het allemaal wel. Maar in ieder geval als je hebt opgestart en het werkt zet compiz dan eens helemaal uit en kijk of dit het probleem oplost.

Ga dus naar Systeem > Voorkeuren > Uiterlijk. Dan ga je naar het tabblad Effecten en klik je in het rondje bij geen.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline jerry_80

• Lid
Re: Geen reactie na opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/10, 20:59:15 »
Net voor je post te lezen, de omgekeerde richting => batterij bijna plat, ubuntu gaat slapen.
Na het inpluggen van de adapter en het wakker maken van ubuntu => enkel de externe usb muis die rondtippeld.
Na volledig rebooten alles ok. 

Ik probeer het nu te reproduceren, maar natuurlijk nougatbollen.
Zodra ik het voorheb krijg je verslag ;-)