Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opstart Ubuntu traag na mislukte poging om scanner te installeren  (gelezen 1117 keer)

Offline PK

• Lid
  • Steunpunt: Nee
beste leden, Ik ben sinds eergisteren een gebruiker van Ubuntu 9.04. Ik heb geprobeerd om mijn scanner te installeren, maar dit mislukte. Helaas heb ik nu een probleem bij het opstarten en afsluiten van mijn PC. Dit gaat erg traag. Ik krijg een hele lijst met de volgende meldingen: (1928.156018) usb 2-2 device descriptor read/64 error -110, enz. De eerste cijfers staan normaal tussen vierkante haakjes. De lijst gaat zo verder met telkens andere cijfers tussen vierkante haakjes voor usb2-2. Hoe kan ik dit verwijderen?

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: opstart Ubuntu traag na mislukte poging om scanner te installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/06, 20:52:40 »
Welke versie heb je van Ubuntu?
Welke scanner heb je?
Wat heb je zelf al geïnstalleerd? Of een link naar de HOWTO
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/06, 20:55:33 »
Welkom op het forum, PK :)

het lijkt erop dat Linux moeite heeft met je scanner, die blijkbaar op de USB-poort is aangesloten. Als dit gebeurt, trek dan de USB-stekker van je scanner uit de computer en kijk of de meldingen stoppen.

Offline PK

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/07, 06:59:42 »
Mijn scanner is een Epson perfection 2480 photo. Waarschijnlijk is mijn fout dat ik de scanner al had aangesloten aan de PC voor het installeren van een driver. Nadien ben ik op zoek gegaan op het internet, maar ik vond niet direct wat ik zocht. Zou het kunnen dat de meldingen weggaan als ik toch een driver installeer? Maar dan moet ik hem wel eerst vinden.
Ik werk trouwens met Ubuntu 9.04, nog maar net geïnstalleerd.

Ik heb mijn scanner uitgetrokken en opnieuw opgestart, maar zonder resultaat de foutmeldingen blijven.

Bedankt alvast dat jullie willen helpen.

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/07, 09:33:36 »
Misschien probeert het Linux-scansysteem, SANE, van een USB-poort af te lezen die niet toegankelijk is? Voer het volgende uit alvorens je je computer afsluit:

sudo /etc/init.d/saned stop

En sluit vervolgens af als SANE succesvol wordt gestopt.

Offline PK

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/08, 07:29:15 »
Dag cumulus, Ik heb het geprobeerd maar het heeft geen effect. Het valt me op dat de foutmeldingen beginnen na Bluetooth. Achter de lijn opstarten Bluetooth staat er geen OK en dan begint heel de serie foutmeldingen. Zou het misschien daar iets mee te maken hebben?

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/08, 08:06:44 »
Probeer dan eens i.p.v. het bovenstaande commando het volgende:

sudo /etc/init.d/bluetooth stop

En sluit dan af.

Offline PK

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/09, 09:49:43 »
Helaas niet gelukt. Ik krijg in het Terminalvenster wel het bericht dat Bluetooth gestopt is, maar bij het opstarten krijg ik dezelfde gegevens. Ook bij het afsluiten blijf ik dezelfde foutmelding krijgen. Bestaat er de mogelijkheid om de tekst van de foutmelding terug in te zien? Helemaal aan het einde net voor ik het aanmeldscherm krijg, staat er een bericht dat ik niet kan lezen omdat het zo snel verdwijnt. Kan ik dit terug oproepen?

Offline PK

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/11, 08:19:10 »
Ik heb inmiddels mijn scanner aan de praat gekregen. Dit was uiteindelijk niet zo moeilijk. Maar de foutmeldingen blijven wel. Ondertussen na wat rondneuzen op het internet blijkt dit probleem zich bij velen te stellen. De foutmeldingen die ik aangaf eindigen telkens met unable to enumrate ...... on port 1 en een volgende eindigt on port2. Blijkbaar zijn hiervoor nog geen oplossingen gevonden. Ik wacht geduldig af.

Offline PK

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/11, 11:27:02 »
Het probleem is opgelost. Blijkbaar was er toch een storing op mijn printer waardoor ik die vervelende foutmeldingen kreeg. printer verwijderd. usb-kabel uitgetrokken en terug ingestoken. Alles opnieuw geïnstalleerd. En het probleem is verholpen.