wat de rechten van de /etc/rc.local betreft denk ik eerder dat die goed staan.
Maar kijk even zelf nog een keer: rechtsklik op dit bestand, "eigenschappen" - [rechten] :
Is de eigenaar "root" ? Goed. Verder staan de rechten in het grijs. Dat is omdat je er niets
kunt wijzigen (je bent immers niet "root"). Maar je kunt nog steeds kijken: staat "uitvoerbaar"
aangevinkt ? Zo ja is alles zoals het moet.
Het bestand /etc/rc.local is uitvoerbaar (
*klik*).
Maar nu ben ik een beetje de draad kwijt. Welke toetsen doen het niet correct ?
Wat doen zij en wat hadden zij moeten doen ?
De volgende toetsen functioneren zoals het hoort:
Favorites, Home, Play/Pause, Stop, Media, Volume, Mute, terug- en vooruitspoelen, E-mail, rekenmachine.
De volgende toetsen functioneren niet:
F1 t/m F12 met de Mode F toets uit (deze zijn dus niet toe te wijzen, of worden na een reboot "vergeten").
De messenger toets.
Voorheen heb ik eens een keer het progje
keytouch geprobeerd, dit werkte echter niet en is dus weer verwijderd.
Gisteren heb ik 'm nog eens geïnstalleerd om wat te proberen, echter zonder resultaat.
Wat me wel opviel was dat ik de toets F11 wel weer kon toewijzen aan een ander programma, terwijl deze voorheen aan E-mail gekoppeld was. Na een reboot was het natuurlijk weer gedaan met de pret.

Kan het zijn dat keytouch ergens een aanpassing heeft gedaan, die na het verwijderen van het progje blijft bestaan?
Ik heb keytouch trouwens verwijderd via synaptic d.m.v. "Markeren voor volledige verwijdering". Als ik het goed heb dan wordt de configuratie dan ook gewist?
Heb je je toetsenbord via USB of via PS/2? Via USB gaat het sowieso niet werken
Mijn keyboard is aangesloten op een PS/2 poort.
Systeem/Voorkeuren/Toetsenbord tabblad Indelingen: welk toetsenbord heb je daar gekozen?
Bij het toetsenbordmodel heb ik gekozen voor Logitech Cordless Desktop LX-300.
De indeling is VS Alternatief Internationaal (voormalig us_intl).
Voor de zekerheid heb ik een screenshot gemaakt:
http://i36.tinypic.com/e830hi.pngIk hoop dat het je lukt die zooi aan de gang te krijgen - ik ken de frustratie. Ik bedoel, je hebt een mooi toetsenbord, dan wil je het ook optimaal kunnen configureren, toch.
Er is inderdaad al veel tijd ingestoken, en het zou natuurlijk prachtig zijn als dat zich loont in iets werkends.
Het is raar dat de toetsen dus wel kunnen werken, maar door een of andere instelling waarschijnlijk niet onthouden worden...
Aanvullend bij wat jij zei zou ik ook nog in het BIOS kijken of je er iets kunt instellen voor het kb.
In de BIOS kan ik verder niets bijzonders instellen.
Ik draai trouwens een dual-boot XP/Ubuntu, en onder XP functioneren de toetsen gewoon (weliswaar wel met Logitech Setpoint).
Onder Systeem > Voorkeuren > Sneltoetsen worden de keys ook herkend:
F1= 0xC3, F2= 0xC4, F3= 0xC5, F4= 0xC6, F5= 0xC7, F6= 0xC8, F7= 0xC9, F8= 0xca, F9=
wordt niet herkend, F10= 0xcc, F11= XF86Mail, F12= 0xe0. De "Messenger" toets= XF86Send.
Hopelijk heeft iemand een tip die ik kan toepassen, zelf blijf ik natuurlijk ook doorgaan met zoeken naar een oplossing.
Natuurlijk mijn dank voor het meedenken!