Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sound juicer onder jaunty werkt niet  (gelezen 1411 keer)

Offline hvb

• Lid
sound juicer onder jaunty werkt niet
« Gepost op: 2009/09/03, 21:45:30 »
Onder hardy heb ik op elke computer altijd goed met sound juicer (2.22.0) kunnen werken en dat kan nog steeds op mijn nieuwe computer (waar om meerdere redenen hardy voorlopig op blijft staan).

Op mijn oude computer waar ik nu jaunty op draai kan ik een muziek-cd invoeren, waarna soundjuicer (2.26.1) opstart, maar verder wordt de cd niet herkend.
In nautilus zijn de bestanden gewoon zichtbaar en kan ik de muziek afspelen. Het lijkt me dus niet  aan de cd-speler te liggen.

Iemand hier ervaring met sound juicer onder jaunty en/of wat de oorzaak van mijn probleem kan zijn?

Hans

Offline Tom

• Lid
Re: sound juicer onder jaunty werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/03, 21:54:10 »

Dat ook zo staan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline hvb

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/03, 22:09:41 »
Wanda

Zo staat het bij mij ook, dat is het punt niet.

Om zeker te zijn van mijn probleem heb ik vanavond 2 cd's gepakt en uitgeprobeerd, beide zowel onder hardy als onder jaunty. Onder hardy worden ze allebei herkend, onder jaunty start sound juicer wel op maar wordt er geen enkele tekst zichtbaar en gebeurd er ook niks (de cd-speler loopt wel).
Ik heb het gevoel dat het misschien aan (de versie van) sound juicer zou kunnen liggen.

Kortom, wie gebruikt sound juicer onder jaunty en heeft hier geen enkel probleem mee?

Hans

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/03, 22:13:12 »
Ga het eens proberen kom gelijk terug :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/03, 22:19:10 »
CD in de lade - CD op het bureaublad twee sec later start Sound-Juicer en kan ik rippen.
Met Jaunty.

Offline hvb

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/03, 22:30:23 »
CD in de lade - CD op het bureaublad twee sec later start Sound-Juicer en kan ik rippen.
Met Jaunty.

Bij mij start sound juicer na 10 seconden op maar verder gebeurt er niks. Het vakje waar normaal de tracks in komen te staan blijft leeg (roze gekleurd).
Aan de instellingen van sound juicer heb ik nog niks veranderd onder bewerken-voorkeuren.

Gebruik je dezelfde versie van SJ?

Hans

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/03, 22:38:17 »
Sound Juicer 2.26.1 zowie hij in de repros staat.

Anders herinstalleer hem eens , en probeer het nog eens daarna :)

Offline hvb

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/03, 22:56:26 »

Daar zat ik ook al aan te denken , maar nu ga ik er voor vandaag vandoor.

Morgen hoor je wel of een herinstallatie iets opgeleverd heeft.

Hans

Offline Tom

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/03, 22:58:02 »

Daar zat ik ook al aan te denken , maar nu ga ik er voor vandaag vandoor.

Morgen hoor je wel of een herinstallatie iets opgeleverd heeft.

Hans
Oke slaap  ze. :)

Offline hvb

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/05, 19:38:12 »
Ik heb sound juicer 2 keer opnieuw geïnstalleerd, met het bekende resultaat: niks dus

Hoewel ik niet verwacht dat het aan de cd-speler ligt (muziek afspelen via nautilus gaat prima), wil ik nog proberen om de cd-speler te vervangen door een dvd-speler (zit dubbel in mijn nieuwe computer).

Ik heb zo af en toe het idee dat onder jaunty enkele programma's niet (meer) goed werken, wat natuurlijk aan de versies kan liggen, maar misschien ook aan mijn (oude) computer. Alsof  jaunty zwaarder is opgebouwd dan bijv. hardy, wat dan net teveel wordt voor die oude bak.
Behalve sound juicer heb ik ook problemen met "weerbericht" (werkt niet), met totem (schokkerig beeld bij eigen beeld, verder prima), vlc (twee vensters), Kpatience (engelstalig, lelijk uiterlijk), Kooka (dat mis ik), en nog het één en ander.

Behalve gnome heb ik ook xfce en lxde geprobeerd, maar dezen geven ondanks hun lichtere bouw niet echt een verbetering met deze programma's en hebben ook zo hun eigenaardigheden.

Op naar de volgende LTS versie,

Hans

Offline Tom

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/05, 20:45:36 »
Nog één vraagje , waarom gaat U niet terug naar de 8.04 Hardy LTS.
Heb die ook nog op mijn andere PC en dat ding werkt nog altijd subliem (Hardy meen ik dus)
Is echt een heel goeie Distro en zeer stabiel en U krijgt nog updates tot in  begin 2011. :)
Groeten Tom.

Offline hvb

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/05, 22:43:52 »
Nog één vraagje , waarom gaat U niet terug naar de 8.04 Hardy LTS.
Heb die ook nog op mijn andere PC en dat ding werkt nog altijd subliem (Hardy meen ik dus)
Is echt een heel goeie Distro en zeer stabiel en U krijgt nog updates tot in  begin 2011. :)
Groeten Tom.

Tom

Mijn harde schijf is 80 GB en nog lang niet vol, dus jouw tip ga ik uitproberen.

Ik zet hardy er gewoon bij op en zie dan vanzelf of het één en ander werkt.
Als ik dan nog problemen heb hoor je nog van me.

tot zover bedankt

hans