Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft groove  (gelezen 1880 keer)

Offline maxpower

• Lid
Microsoft groove
« Gepost op: 2009/09/02, 17:45:49 »
Hallo,

Ik heb voor alle software wat ik op shcool alternatieven of werkende linux versies kunnen vinden. Dit omdat mijn school zelf streeft zo min mogelijk afhankelijk te zijn van bedrijven als microsoft. Vooral op de informatica word standaard linux gebruikt. Erg goed natuurlijk. Nu wil het dat ik bij een aantal grote MS fans in de klas zit, die toch nooit over gaan op andere software.. Het programma waar ik nu mee zit als probleem is Microsoft groove.. Wat door de groep word gebruikt als communicatiemiddel en filesharing..

Groove is niet op linux te installeren. NU vraag ik me af.. Zijn er alternatieve pakketen die kunnen syncen met MS Groove?

Groet,

Mark.

Re: Microsoft groove
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/02, 17:50:25 »
Je zou dit kunnen proberen:

http://www.collaber.com/

(gevonden door even googlen, dat zou je misschien ook is moeten doen voordat je een topic maakt ;))

Offline joop905

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/02, 17:57:25 »

Offline maxpower

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/22, 13:44:20 »
Ik zoek geen alternatief voor groove die iederene moet invoeren.. maar een manier om zelf in de werkruimte te komen..

« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/22, 14:51:27 »
Google heeft iets dergelijks in ontwikkeling. Google Wave. Dat is helaas nog niet voor iedereen beschikbaar.

Het enige wat ik zo kan bedenken is het gebruik maken van een virtual machine waarbinnen je Groove laat draaien. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar via de wiki en forum kun je ongetwijfeld vinden hoe je dat op kunt zetten. Let wel, je moet dan wel heel office installeren want Groove is een samenwerkingslaag boven Office.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/22, 19:56:05 »
(gevonden door even googlen, dat zou je misschien ook is moeten doen voordat je een topic maakt ;))

/offtopic
Dat geldt dan gelijk voor iedere vraag die op het forum wordt gesteld. Persoonlijk vond ik het een legitieme vraag en dan ook nog een waarvan het antwoord voor toekomstige bezoekers van het forum een meerwaarde heeft.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/22, 20:08:00 »
Je hoeft dan niet heel Office te installeren hoor, als je tijdens de installatie kiest voor Geavanceerd of Aangepast o.i.d. kun je zelf kiezen welke onderdelen je wel en niet wilt installeren.