Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Edgy naast Dapper?  (gelezen 712 keer)

Offline vilamar

  • Lid
Edgy naast Dapper?
« Gepost op: 2006/10/27, 19:08:41 »
Kan ik op dezelfde schijf op een partie Edgy installeren terwijl op een andere partie Dapper blijft staan en nog op een andere XP. Kan er dan gekozen worden in de Grub tussen Linux+Edgy / Linux+Dapper / Windows XP ?

Groeten
Marc

Phaldmmor

  • Gast
Edgy naast Dapper?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/27, 19:13:23 »
Je kan edgy op een aparte partitie installeren naast dapper. Edgy herkend automatisch je oude dapper installatie en je XP installatie en je kan alle drie de besturingssystemen starten vanuit de GRUB.

ifokkema

  • Gast
Edgy naast Dapper?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/27, 21:34:41 »
Daarnaast, afhankelijk van wat je wilt, kun je zelfs op dezelfde partitie Edgy en Dapper installeren, waarbij eentje opstart zoals het hoort, en je de optie hebt om bepaalde programma's naar jouw keuze te draaien op de andere release. Zo zou je, als je toch ruimte zat hebt, Edgy naast Dapper op dezelfde partitie kunnen plaatsen, jouw home dir delen, en dan Firefox 2.0 draaien op Dapper :)

Edit: natuurlijk kun je die ook gewoon downloaden van Mozilla.org, maar je snapt 'm wel :)

Offline vilamar

  • Lid
Edgy naast Dapper?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/28, 07:59:01 »
Citaat van: ifokkema
Daarnaast, afhankelijk van wat je wilt
Edgy eerst testen en opbouwen terwijl ik steeds terug kan naar Dapper.
Ik ben nieuw in Linux en het was voor mij een kluwen-zonder-voorgaande om Dapper een beetje naar m'n hand te zetten. Zoals ik links en rechts al kan lezen verwacht ik dat dit bij Edgy ook het geval zal zijn. Daarom ga ik Edgy op een aparte partitie zetten en behoud ik Dapper nog een tijdje, je weet maar nooit.