Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost )Error Update  (gelezen 764 keer)

Offline curie001

• Lid
(opgelost )Error Update
« Gepost op: 2009/08/29, 06:34:16 »
ubuntu 8.04 lts  64 bits

Als ik nieuwe updates wil installeren krijg ik de volgende foutmelding

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.

weet iemand wat hiermee bedoeld word en hoeik mn updates binnen kan halen

mvg david
« Laatst bewerkt op: 2009/08/29, 12:20:51 door curie001 »

Offline jan11000

• Lid
Re: Error Update
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/29, 07:16:30 »
Open een terminal:
Typ:
dpkg --configure -a
klaar

Offline curie001

• Lid
Re: Error Update
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/29, 12:20:12 »
Merci opgelost
ik kon gelijk weer mn updates binnenhalen
Kan iemand mij uitleggen wat er gebeurde en waar de fout melding vandaan kwam ???

Offline HarzG

• Lid
Re: (opgelost )Error Update, mogelijke oorzaak
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/29, 14:16:03 »
Sommige Linux-distributies gaan anders te werk bij updates -> init 3, d.w.z. in een niet-grafische modus worden de updates uitgevoerd. Hierdoor kan worden voorkomen dat een gebruiker updates over geopende programma's heen installeert.
In Ubuntu heb je de mogelijkheid om vrijwel alle wijzigingen in een grafische omgeving uit te voeren.
Hierdoor kan het voorkomen dat de update bijv. vlc of een andere mediaplayer wil vervangen, die je tijdens de update gebruikt om een cd/mp3 te beluisteren. Ubuntu geeft je geen waarschuwing dat een actieve applicatie wordt vervangen (ik heb dat tenminste nog niet gehoord/gezien).

Beide manieren van updates hebben voordelen en nadelen. De rijen van de coderegels die bij updates voorbijkomen, zeggen 90% van de gebruikers helemaal niets. Deze code-meldingen worden in Ubuntu standaard niet getoond.
Het grote voordeel van de manier van Ubuntu is een begrijpelijke/bekende manier van updates die voor Windows-users te volgen is. Het grote voordeel van de niet-grafische update is, dat je een uitgebreide "log" van elke stap op je scherm ziet.

Oorzaak van je update-probleem raden:
Heb je tijdens de update een programma gebruikt dat vervangen werd door de update?
Als je dat doet, kunnen er vreemde meldingen of mislukte installaties voorkomen.
Omdat je niet weet of tijdens de update ook libs (bibliotheken) worden vervangen die door programma's geladen/gebruikt worden, is het advies de update "alleen" uit te voeren en alle andere programma's te sluiten.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce