Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid in Ubuntu (opgelost)  (gelezen 821 keer)

Geen geluid in Ubuntu (opgelost)
« Gepost op: 2009/08/28, 11:16:25 »
Hallo,

Ik heb sinds een week Ubuntu (Ultimate Edition 2.2) geinstalleert naast Open Suse en MS Windows, alleens sinds gisteren doet het geluid het niet meer, in Suse werkt het nog wel gewoon en ook tijdens het inloggen bij Ubuntu, maar zogauw ik in Ubuntu ben ingelogt is het afgelopen. Bij Systeen-voorkeuren-geluid geeft ie nergens foutmeldingen en de balkjes bij testen gaan gewoon op en neer, en bij de volume regeling heb ik volgens mij ook al alles geprobeert, als ik de microfoon balkjes helemaal omhoog schuif dan ruist ie wel heel erg, dus die werken denk ik wel, maar gewoon een muziekje luisteren lukt niet. wie o wie kan mij helpen?

Alvast heel erg bedankt,
Piet.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/28, 16:27:11 door verschuren.piet »

Offline keanu

  • Lid
Re: Geen geluid in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/28, 13:23:02 »
ik had dat probleem ook en bij mij is dat in orde geraakt op de volgende manier:

rechtsboven zie je een luidsprekertje staan, klik daarop met je linkermuisknop.
klik dan op volumeregeling.

ga naar tabblad: "schakelaars" en zet het vinkje af bij headphone.

ik weet niet wat je moet doen als je dan een hoofdtelefoon gebruikt.

P.S.:bij een laptop heb ik dit nog niet gevonden, maar daar had ik ook het probleem niet.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/28, 13:24:39 door keanu »
grtzzzzz keanu

Re: Geen geluid in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/28, 13:48:17 »
Bedankt, maar dat is bij mij niet de oplossing, maar ik heb even deze stappen:wiki.ubuntu.com/PulseAudio gevolgt en overal waar ik iets kan kiezen voor Pulse Audio gekozen, ik had eerst Alsa, en die zou het eigenlijk toch ook moeten doen, want vorige week werkte het wel, maar Pulse Audio werkt ook prima tot nog toe.

Offline keanu

  • Lid
Re: Geen geluid in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/28, 14:17:34 »
als ik het begrijp is het dan in orde (voor tijdelijk).
ik doe het ook (zowel op pc als laptop) met alsa die doet het.

nog een vraagje:
doet hij het dan slechter, even goed, of beter dan alsa, die pulse?
grtzzzzz keanu

Re: Geen geluid in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/28, 16:26:45 »
Alles werkt volgens mij, dus lijkt me even goed gewoon, hoewel het geluid bij het loginscherm nu wel weg is, maar dat vind ik niet zo erg.

Offline keanu

  • Lid
Re: Geen geluid in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/30, 17:24:23 »
Alles werkt volgens mij, dus lijkt me even goed gewoon, hoewel het geluid bij het loginscherm nu wel weg is, maar dat vind ik niet zo erg.

dat probleem had ik niet, maar nu het dan toch geen kwa kan.
grtzzzzz keanu

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Geen geluid in Ubuntu (opgelost)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/30, 20:42:27 »
Staat de PCM (rechtsklikken op het geluidicoontje, en dan mixer oid) op zijn maximaal? Zelf heb ik ook wel eens gehad dat hij erg laag stond. Toen heb ik erg lang lopen rotzooien, terwijl het maar zo weinig was.

mvg
Thijs