Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox 3.5.2 zoekt vaker zeer traag  (gelezen 3726 keer)

Offline xmass56

• Lid
firefox 3.5.2 zoekt vaker zeer traag
« Gepost op: 2009/08/24, 18:08:34 »
hallo allemaal,

ik heb net firefox 3.5.2 beta geinstalleerd en dat ging prima.
helaas krijg ik bij diverse sites tot wel 30 seconden zoektijd; onderin rechts vermeld firefox zoeken naar server -site naam.
Dit werkt natuurlijk niet zo lekker. iemand enig idee.

bedankt alvast

Offline heir4c

• Lid
Re: firefox 3.5.2 zoekt vaker zeer traag
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/24, 19:08:43 »
Geen idee, maar hier werkte de 3.5 ook trager. (Zat toen in test versie 9.10) Nu terug 9.04 geïnstalleerd en hierin zit de FF 3.0.13 en heb nu geen vertraging meer.
(Hangt ook wel af van je hardware. Ik zit hier met een Pen ll 350Mhz met 320MB Ram.)
Maar voor mij is het duidelijk dat FF 3.5 trager werkt.

Dat is natuurlijk zo in mijn geval. Anderen hebben er misschien geen last van.

Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/24, 19:27:45 »
Tja je gebruikt toch software die door ubuntu nog niet getest is, kan best optimalisatie problemen opleveren.. de reden dat ik terug ben geswitcht naar 3.0.x :)

« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/24, 20:08:52 »
Hoezo de 3.5.2 bèta? 3.5.2 is al uit hoor.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/24, 20:17:51 »
Geen idee, maar hier werkte de 3.5 ook trager. (Zat toen in test versie 9.10)
(Hangt ook wel af van je hardware. Ik zit hier met een Pen ll 350Mhz met 320MB Ram.)

die conclusie zou weleens kloppen als ik op de site van firefox kijk vwb de hardwarevereisten

http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/system-requirements/
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/24, 20:42:41 »
Dan vraag ik me toch af waarom Firefox 3.5. hier zo traag is op deze laptop, met 2 GB RAM en een AMD Athlon 64 x2-processor. Hij is wel iets sneller dan Firefox 3.0.x op deze laptop, dat geef ik wel toe.

Offline xmass56

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/25, 15:15:54 »
Sorry Vistaus,
inderdaad 3.5.2 en geen (beta)

aan mijn systeem qua hardware lijkt het me niet te liggen. Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8200 @ 2.66GHz; 3 gb 8oo mh geheugen en nog meer fraai´s. opera draait prima. maar firefox duurt soms wel tot 20 seconden voordat server gevonden is. Ook als ik een pagina of bestand dat als html is opgeslagen open duurt het ruim 20 seconden voordat firefox opstart.
Ok ik weet dat deze versie nog niet ondersteund wordt door Ubuntu, maar dat wil toch niet zeggen dat we daarom deze versie niet mogen installeren en uitproberen, en er onze vraagtekens of opmerkingen of problemen niet mogen beschrijven en om raad vragen.

groeten 

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/25, 18:15:01 »
Hij is hier helemaal niet traag en ik heb geen state of the art hardware.

Kun je eens een link geven die bij jou traag laadt dan?
Kan ik hem hier ook eens proberen.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/25, 22:12:18 »
Nou?

DarkEra

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/25, 22:21:17 »
Rustig afwachten beste Ploffie en gaarne niet dezelfde dag het topic omhoog bumpen. Daar gelden ook regels voor die in de richtlijnen vermeld staan.:)

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/25, 22:24:22 »
Ik vind je wel streng geworden, Darkera, sinds je bemodderd. :P

Offline xmass56

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/08/27, 18:31:34 »
Sorry voor de late reaktie maar het gewone leven naast de computer gaat ook nog door.

Allereerst: welke link niet!!!
Maar slechter nieuws. Ik dacht laat ik opnieuw installeren dus eerst alle pakketten van firefox 3.5 via synaptic weggehaald. daarna firefox 3.0 geinstalleerd. helaas ging runnen van firefox 3.0 niet. kreeg de melding dat: Kon menu item niet starten.
Uitvoeren van dochterproces ‘firefox’ is mislukt (Bestand of map bestaat niet)

opnieuw alles via synaptic verwijderd en daarna handmatig alles wat ik kon vinden aan mappen van firefox of mozilla als root gewist.
opnieuw 3.0 via synaptic geinstalleerd en ja ook zelfde melding.

nogmaals alles gewist via synaptic en firefox 2.0 geinstalleerd en die draait nu. icoon van 3.0 of 3.5 (niet te achterhalen voor mij) staat nog steeds in map toepassingen/internet met zelfde melding.

helaas geen update mogelijk via help van firefox 2.0 ( controleren op updates is lichtgrijs gekleurd)

wie het weet of sugesties heeft mag het wat mij betreft van harte zeggen, ik weet het nu even niet meer.

groeten.

( ps gelukkig had en heb ik Opera ook nog op m´n systeem staan )