Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Blender video projectie.  (gelezen 1670 keer)

Offline rick.blub

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Blender video projectie.
« Gepost op: 2009/08/20, 16:55:21 »
Hallo,

Ben in blender een bioscoopzaal aan het maken.
Nu heb een spot met een texture met de video, dat wil.
Nu is deze allen vervormd, hoe krijg ik dat goed?

Kan ik er ook een halo effect bij krijgen die mee veranderd met de texture?
Bij mij blijft het gewoon een witte halo.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline Thomas de Graaff

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Blender video projectie.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/20, 17:54:17 »
Ik heb net even het een en ander geprobeerd voor wat betreft de spot. Als je ipv een spot kiest voor area light, dan vervormt het beeld niet, het wordt dan vierkant. Wat betreft de halo, misschien kan je eens proberen wat er gebeurd als je een gedeeltelijk doorschijnend materiaal maakt en daar doorheen schijnt, of misschien een fog oid. Ik ben een echte beginner, dus het is gewoon wat ik zou proberen.
succes!

Offline rick.blub

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Blender video projectie.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/20, 19:21:59 »
Mist kan lijk mij niet, want het moet alleen bij de projectie en niet bij de rest.

Als je ipv een spot kiest voor area light, dan vervormt het beeld niet, het wordt dan vierkant.
Dat bedoelde ik met vervormen. Ik wil het beeld gewoon in oorspronkelijke verhouding.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline Thomas de Graaff

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Blender video projectie.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/20, 19:31:38 »
Misschien kan je dan de oorspronkelijke texture, video zwarte randen toevoegen zodat na vervorming tot vierkant de verhoudingen weer kloppen. Misschien is er wel software waar dat eenvoudig mee te doen is.

Offline rick.blub

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Blender video projectie.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/20, 19:32:53 »
Geen gek idee :P
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline rick.blub

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Blender video projectie.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/20, 22:01:55 »
Ik kan het niet ergens doorheen laten schijnen. Krijg het niet voor elkaar.

Iemand die weet hoe dat moet?

EDIT:
Laat dat eerst maar.
Is er een manier om het beeld een beetje bij te werken?
Het staat een beetje scheef. (zie bijlage)
« Laatst bewerkt op: 2009/08/21, 14:27:32 door rick.blub »
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.