Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]vista verwijderen maar de documenten wel gebruiken  (gelezen 1271 keer)

McBeukie

• Gast
[opgelost]vista verwijderen maar de documenten wel gebruiken
« Gepost op: 2009/08/20, 11:50:41 »
Hallo allemaal , ik ben hier nieuw op het forum en heb gelijk al een vraagje, ik heb op mijn pc een dualboot gemaakt met vista en ubuntu 9.04 , Nu is het zo dat Ubuntu mij zeer goed bevalt en wil ik vista van de pc verwijderen. Ik heb echter op een ander hd de map mijn documenten etc staan. Nu is mijn vraag hoe kan ik op een eenvoudige manier de mappen: documenten, afbeeldingen, muziek en video van Ubuntu doorlinken naar de locatie van de bestaande mappen van vista documenten etc?

gr Marco

« Laatst bewerkt op: 2009/08/21, 09:07:52 door McBeukie »

Re: vista verwijderen maar de documenten wel gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/20, 12:00:53 »
Hallo McBeuki, welkom hier :)

Dat is erg simpel. Open je Vista-schijf onder Ubuntu en ga naar Gebruikers/gebruikersnaam. Kopieer vervolgens de gewenste mappen naar je persoonlijke map op Ubuntu. Klaar :)

McBeukie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/20, 12:08:44 »
Hallo McBeuki, welkom hier :)

Dat is erg simpel. Open je Vista-schijf onder Ubuntu en ga naar Gebruikers/gebruikersnaam. Kopieer vervolgens de gewenste mappen naar je persoonlijke map op Ubuntu. Klaar :)

ok dat is me duidelijk , maar als ik dan een nieuw document opsla zet ubuntu hem dan wel op de ander schijf bij de vista docs. ( ik heb 2 schijfen van 320gb 1 +c systeem de andere = m documenten )

gr Marco

« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/20, 12:19:38 »
Oh wacht, ik las het verkeerd. je wilt doorlinken? Dat is heel makkelijk, rechtsklikken op een map en dan "verwijzing aanmaken".

McBeukie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/20, 12:57:41 »
Moet ik dan de verwijzing in de vista mappen maken of in de originele van Ubuntu

gr Marco

McBeukie

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/21, 09:09:02 »
Oh wacht, ik las het verkeerd. je wilt doorlinken? Dat is heel makkelijk, rechtsklikken op een map en dan "verwijzing aanmaken".
Thnx voor de tip het werkt zo goed.

gr Marco

Re: [opgelost]vista verwijderen maar de documenten wel gebruiken
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/21, 09:14:16 »
Graag gedaan, fijn dat het goed werkt :)