Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz-fusion en emerald opstart probleem  (gelezen 596 keer)

snelledre

• Gast
Compiz-fusion en emerald opstart probleem
« Gepost op: 2009/08/19, 18:03:37 »
Hallo,

Ik heb hier ubuntu 9.04 64bits draaien met de nvidia driver 185.XXX .
Als ik de 180 drivers gebruik loopt X regelmatig vast en met de 185 drivers nergens last van dus goed idee.
Maar heb 1 probleem ik start compiz fusion automatisch op en als window decorator emerald.
Als ik dan het systeem opstart werkt alles goed op 1 ding na als ik bijvoorbeeld in mijn persoonlijke map kijk of bijvoorbeeld computer blijven al mijn mappen leeg.
Als ik dan via compiz-fusion icon op reload window manager druk en daar weer in mijn persoonlijke map kijk zie ik alles weer.
Heb al geprobeerd om emerald uit te zetten maar heeft geen resultaat, het probleem zit hem dus in het opstarten van compiz-fusion.
Is hier iets van bekend bij jullie of heeft iemand hier een oplossing?
Ben in iedergeval al blij dat ubuntu nu wel goed werkt zonder freezes van X met de 185 drivers van Nvidia.

Snelledre

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Compiz-fusion en emerald opstart probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/19, 18:23:37 »
Heb je onder Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk>tabblad Visuele Effecten> Extra aangevinkt?
Ik heb in de compiz manager onder Window Decoration>Bij Command dit ingevuld
emerald --replace let op de spatie tussen emerald en --replace.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

snelledre

• Gast
Re: Compiz-fusion en emerald opstart probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/19, 22:34:06 »
Heb je onder Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk>tabblad Visuele Effecten> Extra aangevinkt?
Ik heb in de compiz manager onder Window Decoration>Bij Command dit ingevuld
emerald --replace let op de spatie tussen emerald en --replace.

Net nog even geprobeerd maar geen succes het euvel blijft.
Zoals ik al zei alles werkt perfect behalve bestandsbeheer de eerste keer na een reload werkt bestandbeheer wel correct en zie ik alle mappen weer.
Het is vreemd dit heb ik nog bij geen distributie gezien en ik heb er al wat geprobeerd. (ubuntu, mint, pclinuxos, pardus, mandriva, opensuse en sabayon)
Alleen het debian systeem heeft toch mijn voorkeur vandaar.