Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CSV bestand niet zichtbaar  (gelezen 3657 keer)

CSV bestand niet zichtbaar
« Gepost op: 2009/08/18, 17:50:36 »
Heb ik weer iets bijzonders ????
Vanuit windows outlook een CSV bestand aangemaakt om via ubuntu te importeren in google agenda of evolution
Zie ik dat bestand niet , ook niet verborgen
Wie weet hoe ik dit oplos.
ik ben root dus een rechtenprobleem lijkt het niet te zijn

??? ??? ??? ???
Peet
kwaliteit is toeval uitsluiten

Offline Mikkel

• Lid
Re: CSV bestand niet zichtbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/18, 20:52:10 »
Als je het na het aanmaken niet per ongeluk in de Prullenbak hebt gegooid ;) , dan zou je het moeten kunnen vinden via menu Locaties, Bestanden zoeken. Selecteer de schijf/partitie waar het bestand zou moeten staan en weet je de exacte naam nog van het aangemaakte bestand, dan typ je die in het zoekvak of je gebruikt *.csv

« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/19, 09:07:41 »
Dank voor je reactie
Nee in windows xp zie ik de file wel staan maar op mijn usb stick (NTFS) in de Ubuntu geprikt en dan zie ik hem niet

Peet

Als je het na het aanmaken niet per ongeluk in de Prullenbak hebt gegooid ;) , dan zou je het moeten kunnen vinden via menu Locaties, Bestanden zoeken. Selecteer de schijf/partitie waar het bestand zou moeten staan en weet je de exacte naam nog van het aangemaakte bestand, dan typ je die in het zoekvak of je gebruikt *.csv

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/19, 15:10:08 »
't Is niet zoals jij het wilt doen, maar je kunt immers vanuit Ubuntu alle bestanden bereiken die op de Windows schijf/partitie staan. Mits natuurlijk Windows en Ubuntu op dezelfde pc staan of in hetzelfde netwerk zitten. ;)

Ziet Ubuntu trouwens de usb-stick en/of andere bestanden op die stick wél?

Edit: nog iets wat me te binnen schiet......... Heb je die usb-stick in Windows wel verwijderd via 'Hardware veilig verwijderen'? Doe je dat namelijk niet, dan gaat Ubuntu moeilijk doen.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/19, 15:19:57 door Mikkel »

« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/19, 15:56:36 »
Ik gebruik ook een extrene harddisk. De wordt door beide OS gezien
Gebruik de USB stick onder windows en ubuntu voor allerlei doeleinden en geen problemen
Wel dus met een extentie *.csv
ik ben er nog niet uit

Peet

't Is niet zoals jij het wilt doen, maar je kunt immers vanuit Ubuntu alle bestanden bereiken die op de Windows schijf/partitie staan. Mits natuurlijk Windows en Ubuntu op dezelfde pc staan of in hetzelfde netwerk zitten. ;)

Ziet Ubuntu trouwens de usb-stick en/of andere bestanden op die stick wél?

Edit: nog iets wat me te binnen schiet......... Heb je die usb-stick in Windows wel verwijderd via 'Hardware veilig verwijderen'? Doe je dat namelijk niet, dan gaat Ubuntu moeilijk doen.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/19, 16:18:30 »
Ubuntu herkent wel degelijk de extensie .csv, hoor. ^-^ Ik heb hier ook zo'n bestand staan op een van de Windows-partities, en dat werd via 'Bestanden zoeken' in menu Locaties, met als zoekopdracht *.csv en laten zoeken in Bestandssysteem, gewoon gevonden.
Heb je in dat zoekvenster al eens een van de opties onder 'Meer opties selecteren' gebruikt?

En..... om uit te sluiten dat het daaraan ligt, start de pc eens op in Windows, stop de usb-stick in de pc en verwijder hem veilig (door in de SysTray op het pictogram van de stick te klikken en de optie 'Hardware veilig verwijderen' te kiezen.). Je weet maar nooit...... ;)

« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/19, 17:02:15 »
Klopt ik vind ook meerdere csv bestanden
Ik ga vermoeden dat ik het bestand in windows outlook wellicht niet goed heb aangemaakt
Het maakt wel uit of ik het csv bestand onder DOS aanmaak of Windows wellicht zit daar het verschil
Alvast dank voor reageren !

peet

Ubuntu herkent wel degelijk de extensie .csv, hoor. ^-^ Ik heb hier ook zo'n bestand staan op een van de Windows-partities, en dat werd via 'Bestanden zoeken' in menu Locaties, met als zoekopdracht *.csv en laten zoeken in Bestandssysteem, gewoon gevonden.
Heb je in dat zoekvenster al eens een van de opties onder 'Meer opties selecteren' gebruikt?

En..... om uit te sluiten dat het daaraan ligt, start de pc eens op in Windows, stop de usb-stick in de pc en verwijder hem veilig (door in de SysTray op het pictogram van de stick te klikken en de optie 'Hardware veilig verwijderen' te kiezen.). Je weet maar nooit...... ;)