Goeie keus die je hebt gemaakt. Mint is een toekomstloze derivaat van Ubuntu: Ubuntu + wat eigen grafische kunst + de in veel landen verboden codecs....
Ik heb deze er even uitgepikt, maar ook Gandy reageerde er op, maar je kan slechts op één bericht tegelijk reageren..
Ik verbaas me af en toe over de soms wat grimmig overkomende starheid van je, Pjotr.. Als gebruiker waardeer ik je kennis en je inbreng op dit forum enorm, laten we dat even voorop stellen.
Maar wat is er mis met een deviraat? Wat is er mis met een deviraat van een deviraat? Want als we dan toch op de letter gaan, is Ubuntu zelf niet meer dan een deviraat van Debian. Toch?
En het is toch een van de "grote goeden" van Linux, die keuze vrijheid?
En voor het overige is het gewoon gemakkelijk, met Mint. Het installeren van Mint maakt dat je na de installatie niet meer alle codecs hoeft te installeren. Want die installeer je toch wel, omdat je MP3's wilt kunnen afspelen, films wilt kunnen kijken en dergerlijke. Dat doe je zelf ook. Je wijdt er zelfs een paar pagina's aan op je site.
Mint is gewoon Ubuntu met een paar handige tooltjes en met een mooi jasje. Zoals Ubuntu (op de keper beschouwd) gewoon Debian is, met een paar handige tooltjes en een mooi jasje.
Ik heb een kennis gehad, die in de tijd dat het financieel nog niet zo goed met hem ging, een overtuigd communist was. Hij reed dus ook in auto's uit die landen (FSO Polonez, Lada). Er was niets beters dan dat, want die auto's kwamen uit landen waar ze "zijn" overtuiging leefden. En mijn vader (automonteur) die krengen maar repareren als ze weer stuk waren...
Totdat hij een betere baan kreeg. Het duurde niet heel erg lang voordat de FSO werd ingeruild. Intussen rijdt meneer in een Mercedes en mevrouw in een cabrio van Franse makelij.
Jou grimmigheid doet me sterk denken aan de buurman, in de tijd dat hij nog communist was. Zo mega-overtuigd van het gedachte-goed.
Zie dit alsjeblieft niet als een aanval. Het is me gewoon al een paar keer opgevallen en ik moest het even kwijt.
Op dit moment gebruik ik Linux Mint. Het heeft voor 95 % overeenkomsten met Ubuntu. Grote verschillen zijn de Mint tools. En ik heb één keer gehad dat een voor Ubuntu geschreven . DEB niet wilde installeren omdat er toch een afhankelijkheid was, die af week.