Ik heb net computer janitor even laten lopen, maar is die betrouwbaar zodat ik niets verwijder dat wel nodig is?
Wat denken jullie van kleansweep?
Computer janitor heeft een hele
andere functie dan kleansweep.
Met computer janitor
kan je een systeem herstellen naar de situatie direct na installatie. Onder andere wordt software die niet uit de Ubuntu pakketbron komt gemarkeerd om gewist te worden.
Het is dus duidelijk NIET iets om iedere zaterdagmorgen uit te voeren (of je moet het weekend niets beters te doen hebben dan opnieuw je extra programma's te installeren XD). Kleansweep daarentegen is een tool die je
wel bedoelt is om regelmatig uit te voeren.
De Computer Janitor
zou gebruikt kunnen worden voor een release-upgrade. Bij een release-upgrade is de software in de nieuwe Ubuntu pakketbronnen bijgewerkt maar wil je vaak de andere software handmatig bijwerken naar een nieuwe versie.
Waarom het rotzooi zou zijn begrijp ik niet. Omdat het iets anders doet dan kleansweep?
Ik vraag mij af hoe Janitor (bij goed gebruik) een systeem onherstelbaar kan beschadigen.
En dat het een foutje in 9.04 is betwijfel ik omdat het pakket ook in 9.10 geïnstalleerd wordt (onder de naam "Computerschoonmaak").