Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu 9.04 Standaard paneel herstellen.  (gelezen 1797 keer)

Offline gert017

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Kubuntu 9.04 Standaard paneel herstellen.
« Gepost op: 2009/08/15, 10:47:36 »
Hoi,

Door niet goed op te letten en op een rood kruis te klikken heb ik het standaard paneel de "system tray" in Kubuntu verwijderd.
Nu kan ik wel een nieuw paneel toevoegen, maar ik krijg daar niet alle functies op zoals het standaard is na de installatie.
Bij de andere 2 accounts onder Kubuntu is die standaard balk nog wel aanwezig.
Hoe kan ik onder mijn account deze standaard balk, paneel, weer terug krijgen.

Bedankt alvas voor je reactie.

Gert

Offline Remuzzz

• Lid
Re: Kubuntu 9.04 Standaard paneel herstellen.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/15, 10:56:14 »
Ik zit op mijn werk en heb geen Ubuntu bij de hand, maar uit mijn hoofd:

Gewoon een nieuwe aanmaken zoals je al gedaan had. En dan rechtermuisknop en toevoegen aan paneel. En dan windowmanager of iets dergelijks en application-nogwattes. (misschien dat iemand die wel nu onder Ubuntu draait even kan kijken wat de opties zijn?)

Succes!

Offline gert017

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/15, 16:26:29 »
Het is opgelost.

Door mijn account te vergelijken met een gebruiker op mijn pc waarvan de systempanel nog wel goed is heb ik alles weer terug kunnen krijgen. Eerst een nieuw panel toegevoegd en daarna stuk voor stuk alle widgets. Vervolgens de afmetingen van het panel en de positie van de verschillende widgets aangepast. Nu alleen nog de kleur van het panel veranderen, maar dat gaat vast ook wel lukken.

=D
Bedank voor de reactie.

Groeten, Gert

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/15, 20:08:52 »
De kleur van het paneel komt door het Plasma-thema. Door rechtermuisknop het bureaublad te doen, te kiezen voor Bureaubladinstellingen kun je het Plasma-thema wijzigen en evt nieuwe downloaden via Nieuwe thema's ophalen :)