Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thuisnetwerk  (gelezen 869 keer)

Offline joku

  • Lid
Thuisnetwerk
« Gepost op: 2009/08/12, 20:12:38 »
hallo
gebruik ubuntu 9.04 op 3 computers (sorry: probeer dat)
dektop bedraad met winxp en ubuntu (hier staan ook mijn windows-gegevens)
laptop draadloos met winxp en mint-gloria (waarom? twas mń eerste kennismaking. Deze computer ligt trouwens het meest dwars)
desktop draadloos met ubuntu
gelezen heb ik topic /msg215598/
Daar heb ik veel van geleerd, maar (nb ben beginnend ubuntuer al heb ik al de nodige kronkels gemaakt)
Internet via modem/router ging (zowel bedraad als draadloos) heel snel
mijn windows netwerk werkt nog steeds goed, maar dan kan ik (uiteraard) niet bij ubuntu-gegevens en dat is ook niet direct nodig
Mijn ubuntu netwerk kreeg ik met vallen en opstaan voor elkaar, maar iedere dag is er nog wel iets mis en is de veschijning bij "klik"
 op netwerk wel weer anders
Ook heb ik onder windowsnetwerk twee (sub)netwerken, die van windows en die van ubuntu.
1e vraag: is dat wel de bedoeling?
2e vraag: waar vind ik een gestroomlijnd stappenplan voor een verse "thuisnetwerk installalatie"

Ook heb ik wat zitten knoeien met sudo passwd -a  username, want het schijn dta alle gebruikers op alle computers kenbaar moeten zijn?
3e vraag: Waar vind ik terug wat ik gedaan heb? Ik heb nual geen idee meer wat ik gedaan heb

Belangrijkste item: Ik kan niet bij mijn gegevens op mij windows partitie
of ik moet mij melden met een wachtwoord en tot de syteembeheerder melen ;)
of ik krijg een blanko scherm
Ik hoop dat ik (her en der) wat antwoorden tegemoet kan zien.
Vooral een verwijzing naar een systematische behandeling van een netwerkmontage zou heel welkom zijn even als het benaderen van gegeven op een windowspartitie

joku
« Laatst bewerkt op: 2009/08/12, 20:14:17 door joku »