Hoihoi,
Ik heb een eindeloze tijd gezocht naar een oplossing voor mijn probleem, maar nog niet gevonden. Bij deze dus een nieuw topic.
Ik ben een nieuwe gebruiker van Ubuntu (lees: nog geen 24u), en stoor me ontzettend aan het systeemgeluid dat ik regelmatig krijg. Ik spreek dan niet over de geluiden die Ubuntu levert, maar de harde '
Puut' (zoals een persoon met hetzelfde probleem verwoorde) uit het moederbord (denk ik?). Ik heb na het zoeken gelezen dat dit in vorige versies van Ubuntu als de 'systeemsbel' bekend staat in het OS. Je kon dit uitzetten via systeem -> voorkeuren -> geluid. Daar kan ik het in deze versie van Ubuntu (9.04) echter niet vinden.
Ik heb dit geluid beperkt. Ik heb het bij het afmelden, maar ook als ik bijvoorbeeld in de terminal op backspace druk terwijl er niets is om weg te halen. Het storende aan dit geluid is, is dat het ontzettend hard is waar ik -maar ook mijn omgeving- soms van schrik. Zou iemand mij willen helpen met het uitzetten van die 'systeemsbel' zoals jullie die kennen? Zou dit geluid misschien kunnen komen omdat er audiobestanden incompleet of incorrect geïnstalleerd zijn? Bij een eerdere installatie waar ik gisteren mee begon (Kubuntu) had ik echter ook hetzelfde probleem.
Saillante details, ik weet niet of jullie daar wat uit kunnen halen: ik heb een Dell Inspirion 6400 (
specs), en Ubuntu 9.04 Desktop Edition gewoon gedownload vanaf Ubuntu.com. Ik heb de Nederlands versie geïnstalleerd, maar als mensen mij met Engelse termen kunnen helpen is dat geen probleem.
Bedankt alvast!
Edit: duidelijker gemaakt dat het om Ubuntu 9.04 Desktop Edition gaat.