Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Systeemgeluid uitzetten in Ubuntu 9.04  (gelezen 1663 keer)

Ritchie

• Gast
(opgelost) Systeemgeluid uitzetten in Ubuntu 9.04
« Gepost op: 2009/08/08, 17:47:39 »
Hoihoi,

Ik heb een eindeloze tijd gezocht naar een oplossing voor mijn probleem, maar nog niet gevonden. Bij deze dus een nieuw topic.

Ik ben een nieuwe gebruiker van Ubuntu (lees: nog geen 24u), en stoor me ontzettend aan het systeemgeluid dat ik regelmatig krijg. Ik spreek dan niet over de geluiden die Ubuntu levert, maar de harde 'Puut' (zoals een persoon met hetzelfde probleem verwoorde) uit het moederbord (denk ik?). Ik heb na het zoeken gelezen dat dit in vorige versies van Ubuntu als de 'systeemsbel' bekend staat in het OS. Je kon dit uitzetten via systeem -> voorkeuren -> geluid. Daar kan ik het in deze versie van Ubuntu (9.04) echter niet vinden.

Ik heb dit geluid beperkt. Ik heb het bij het afmelden, maar ook als ik bijvoorbeeld in de terminal op backspace druk terwijl er niets is om weg te halen. Het storende aan dit geluid is, is dat het ontzettend hard is waar ik -maar ook mijn omgeving- soms van schrik. Zou iemand mij willen helpen met het uitzetten van die 'systeemsbel' zoals jullie die kennen? Zou dit geluid misschien kunnen komen omdat er audiobestanden incompleet of incorrect geïnstalleerd zijn? Bij een eerdere installatie waar ik gisteren mee begon (Kubuntu) had ik echter ook hetzelfde probleem.

Saillante details, ik weet niet of jullie daar wat uit kunnen halen: ik heb een Dell Inspirion 6400 (specs), en Ubuntu 9.04 Desktop Edition gewoon gedownload vanaf Ubuntu.com. Ik heb de Nederlands versie geïnstalleerd, maar als mensen mij met Engelse termen kunnen helpen is dat geen probleem.

Bedankt alvast!

Edit: duidelijker gemaakt dat het om Ubuntu 9.04 Desktop Edition gaat.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/08, 20:10:16 door Wanda Rooze »

Re: Systeemgeluid uitzetten in Ubuntu 9.04
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/08, 18:22:44 »
Systeem>Voorkeuren>Geluid>Tabblad Geluiden even dubbel klikken op het geluid,op het woord standaard, nu kan je kiezen standaard, uitgeschakeld of aangepast, voor je eigen geluiden.
De pc-speaker kun je in de console uitschakelen door een van de volgende commando’s te gebruiken: setterm -blength 0 of setterm -bfreq 0
« Laatst bewerkt op: 2009/08/08, 18:41:32 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ubby

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/08, 18:23:44 »
Er is ook een idee over op de Ubuntu Brainstorm website om het standaard uit te schakelen.
Bij de laatste comment staat misschien een oplossing om het uit te zetten:
http://brainstorm.ubuntu.com/idea/17235/
Ik weet niet of het werkt of dat het kwaad kan maar misschien heb je er iets aan.

Ritchie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/08, 19:43:10 »
Bedankt voor de snelle reacties. Dit heeft het probleem op weten te lossen.

Het advies van Gijsbert is bij mij niet helemaal gelukt. Als ik in de terminal deze betreffende commands invul, springt hij zonder enige foutmelding naar de volgende regel waar weer 'ritchie@Ritchie-laptop' (o.i.d) staat. Als ik hem dan opnieuw opstart krijg ik alsnog deze 'puut'.

Het advies van Ubby is wel gelukt. Ik heb hem op de blacklist gekregen d.m.v de terminalconsole, en dit heeft ervoor gezorgd dat ik van deze toon af ben.

Bedankt voor de moeite!

« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/08, 19:52:44 »
Voor de commando's had nog sudo gemoeten, soory dat ik deze vergeten ben.
In ieder geval goed dat het is gelukt met de methode van Ubby.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.