Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: qsopcast [opgelost]  (gelezen 3051 keer)

qsopcast [opgelost]
« Gepost op: 2009/08/07, 18:19:10 »
Hallo,

Ik wou graag het live voetbal zien op de stream: http://livesets4you.com/voetbalstreams/. Ik heb qsopcast met GUI geinstalleerd via een .deb-pakketje, maar ik krijg de stream niet aan de praat. Op het scherm verschijnt "U heeft sopcast niet geinstalleerd". Kan iemand me helpen?

mvrgr, Frank
« Laatst bewerkt op: 2009/08/08, 01:01:10 door frankje »
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Re: qsopcast
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/07, 18:50:02 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/07, 19:03:26 »
Ik krijg het volgende:

/tmp/sopcast-player_0.3.0-0ubuntu1_amd64.deb kon niet worden geopend omdat de ermee geassocieerde hulptoepassing niet bestaat. Wijzig de associatie in uw voorkeuren.

mvrgr, Frank

« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/07, 19:21:54 »
Ik heb 32 bit, ik heb eerst sp-auth geïnstalleerd en hierna de soapcast player. Dit werkt direct bij mij. Beide gedownload van de link die ik in mijn vorige post gaf. Heb je eerst qsopcast verwijdert en ook eventuele verborgen mappen in je home directory?

« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/07, 22:09:03 »
Ik heb alles wat met sopcast te maken heeft verwijderd, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding...

grtn, Frank

« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/07, 22:32:13 »
Als je de foutmelding bedoelt op http://livesets4you.com/voetbalstreams/ Dit kan kloppen, hiervoor heb je een firefox plugin voor nodig, laat die er nou toevallig alleen voor Windows zijn, bah vervelende site.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/07, 22:55:28 »
Dat is inderdaad de site die ik bedoelde. Ze gaan er ook maar klakkeloos van uit dat alleen windows-gebruikers een potje voetbal willen zien. Maar goed, dan zit ik nog steeds met het probleem dat de deb-pakketjes die benodigd zijn voor sopcast niet willen installeren, omdat bij het aanklikken van 'ok' om het met behulp van GDebi te installeren hij bovengenoemde foutmelding geeft.

grtn, Frank

« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/07, 23:12:27 »
Jij gebruikt de 64 bit versie, begrijp ik uit je eerdere schrijven? Ik heb nl. de 32 bit versie, dat is een beetje lastig vergelijken. Misschien dat een ander forum lid de 64 bit versie kan proberen?

« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/07, 23:46:00 »
Niet nodig, ik heb beide versies geprobeerd, omdat ik niet zeker was welke ik moest kiezen (waarschijnlijk de 32-bits versie, want het gaat om een Pentium 4), maar geen van de 2 versies krijg ik geinstalleerd.

grtn, Frank

« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/07, 23:54:29 »
Dan heb je de 32 bit versie nodig, ik heb eerst sp-auth geïnstalleerd en hierna de soapcast player. Wel eerst de oude versies verwijderen inclusief verborgen mappen. Dan  als je de speler opent heb je rechtsboven een ronde blauwe, hier op klikken dan zoekt het programma naar zenders. Toevoegen van een adres, klik op bestand>openen en voer het nieuwe adres in.

« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/08, 01:00:38 »
Hoera! Het is me gelukt sopcast te installeren, heb net ff tennis zitten kijken. Ik heb het gedaan volgens deze pagina:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=3972826

Bedankt!

grtn, Frank