Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Agenda en Todo  (gelezen 1236 keer)

Offline BaukeP

• Lid
Agenda en Todo
« Gepost op: 2009/08/05, 14:40:48 »
Hallo,

Ben pas begonnen met Ubuntu. Ik gebruik Thunderbird en Evolution heb ik niet nodig. Als ik echter in het bovenste paneel op de datum klik opent de evolution calender. Ik wil daar Orage openen.

De vraag is dus: Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Alvast bedankt

Bauke

Re: Agenda en Todo
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/05, 18:09:00 »
Hallo, dat zal niet lukken, het zijn de Gnome-bouwers die die integratie met Evolution daar plaatsen. Zelf vind ik dat erg handig...

Offline BaukeP

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/05, 18:43:13 »
Bedankt, ik dacht dat er wel ergens een bestandje te editen was om te bereiken wat ik wil.

Maar ik leer er vast mee te leven.

Bauke

PS: Kan ik Evolution alleen voor de agenda gebruiken? Zonder email accounts op te voeren ed?
« Laatst bewerkt op: 2009/08/05, 18:47:50 door BaukeP »

« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/05, 22:35:51 »
Weet ik niet, probeer het eens. Thunderbird kan dat wel weet ik, maar Evolution? Geen idee.

Offline BaukeP

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/06, 18:09:57 »
Bedankt!

Geen mogelijkheid gevonden. Kan blijkbaar niet.

Bauke

« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/06, 23:20:23 »
Wat je wel zou kunnen doen is Evolution voor de eerste keer configureren, inclusief een (fake) mail account (pop en smtp), en vervolgens onder Bewerk - Voorkeuren - Mail accounts dit account ontvinken/uitschakelen. Zo houd je de agenda en taken etc. over, zonder dat er mail wordt opgehaald. Is dit wat je wilt?

Offline BaukeP

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/08, 15:02:16 »
Hallo,

Eigenlijk wil ik alleen maar een ToDo lijstje met alarmfunctie. De koppeling met de datum in de balk lijkt me gemakkelijk voor het invoeren ed.
Ik wil alleen Thunderbird niet kwijt en zo weinig mogelijk overbodige software op m'n PC.

Dus eigenlijk wil ik Evolution helemaal niet, maar een klein en eff. agenda gedoetje gekoppeld aan de datum in de balk.

Als dat allemaal onmogelijk blijkt is jouw oplossing prima denk ik

Bauke