Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie 6.06 komt niet verder dan toetsenbordkeuze  (gelezen 402 keer)

Gast

• Gast
Installatie 6.06 komt niet verder dan toetsenbordkeuze
« Gepost op: 2006/10/24, 16:10:26 »
Beste allen,

Korte omschrijving:

De installatie van Dapper Drake komt niet verder dan het toetsenbord-instellen.

Lange omschrijving:

Ik gebruik de Live-CD om te installeren, en dat werkt verder helemaal prima. Taalkeuze en Tijdzone lukken, maar het scherm wat daarop volgt (keuze toetsenbord-indeling) blijft vrij leeg en ik kan niet op 'volgende' klikken.

Wat ik wel zie in dit scherm is een wit vlak aan de linkerkant en een grijs vlak aan de rechterkant. Ook zie ik de regel "Typ hier tekst om te testen: " (ofzo) met daaronder een vak waarin ik tekst kan intypen.
Verder blijft de muiscursor in het grijze vak eruit zien als een ronddraaiend cirkel (het "wacht-nog-even").

Ik heb overal al geprobeerd te zoeken naar en oplossing, maar vindt deze niet!

De computer waar ik nu achter zit heeft een kapotte brander, dus gelieve een oplossing waarvoor ik geen nieuwe iso hoef te downloaden....

De computer is een 450mhz pc, met 256mb geheugen en draait op dit moment nog redelijk vrolijk WinXP.

Met vriendelijke groet en alvast heel hartelijk bedankt,

Matthijs

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
  • Steunpunt: Nee
Installatie 6.06 komt niet verder dan toetsenbordkeuze
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/24, 16:21:56 »
Citaat van: Matthijs
De computer waar ik nu achter zit heeft een kapotte brander, dus gelieve een oplossing waarvoor ik geen nieuwe iso hoef te downloaden....
Het spijt me Mathijs, maar ik vrees toch dat dit soort "vage" installatie-problemen heel vaak zijn terug te voeren op een installatie-CD die op de een of andere manier niet helemaal jofel is, vooral ook omdat alles tot op dat punt nog normaal werkt. Ik weet nog steeds niet waarom, maar Ubuntu schijnt hier gevoeliger voor te zijn dan bijv. Fedora.

Hopelijk weet iemand anders een oplossing?
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl