Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Weer een vertalingsprobleem OPGELOST  (gelezen 1208 keer)

Kortooms

• Gast
Weer een vertalingsprobleem OPGELOST
« Gepost op: 2009/07/27, 18:04:45 »
Hallo allemaal,

Ik ben een komplete Noob op het gebied van Ubuntu, maar vind het allemaal best leuk. Ik heb sinds vorige week Ubuntu 8.0?? geinstalleerd. Het eerste wat me opviel was dat het installeren nog helemaal niet zo gemakkelijk was. Nou ja, het installeren wel, maar die verrekte Nederlandse taal. Sjonge zeg, dat dat nou niet meteen goed kan zijn. Na een paar dagen klooien en forumen heb ik de juiste taalpakketten geinstaleerd. Ik vind het nog steeds niet helemaal ok. Firefox is bijvoorbeeld al niet Nederlands. Ik heb al veel gezocht naar oplossingen, maar deze werken allemaal niet.

Iemand ideeën? Alles wat ik in het Nederlands kan instellen is Nederlands.

Waarom wordt de installatie niet meteen correct uitgevoerd en moet je eerst nog allerlei pakketten installeren voordat je systeem helemaal Nederlands is?  

Alvast bedankt

« Laatst bewerkt op: 2009/07/29, 10:25:54 door Kortooms »

Re: Weer een vertaling probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/27, 18:09:25 »
Kijk eens bij systeem=>beheer=>taalondersteuning. Daar nederlands aanvinken en alles zou in orde moeten zijn.

Het probleem is dat niet alle taalpakketten op een cd passen (die nu al tot op het randje vol is). Dus moeten ze opgehaald worden bij of na de installatie. Als ge internet verbinding hebt tijdens de installatie, word dit automatsch gedaan.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/27, 18:10:06 »
Dat komt omdat je het niet goed hebt gedaan.  :-)
http://sites.google.com/site/computertip/faq
(punt 9)

Kortooms

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/28, 20:33:49 »
Kijk eens bij systeem=>beheer=>taalondersteuning. Daar Nederlands aanvinken en alles zou in orde moeten zijn.

Het grappige is dat bij mij het systeem=>beheer=>Language Support heet.
Er stond dus een streepje en geen vinkje bij Nederlands. Ik had het al eens eerder aangevinkt, maar tja wat betekend een streepje? Default Language for new user accounts and the login screen was wel standaard Nederlands. Hier is het waarschijnlijk mis gegaan in mijn hoofd. Er is nu wel iets geïnstalleerd. Even kijken wat er is gebeurd.

Kortooms

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/28, 20:36:41 »
Ok nu heet het nog steeds: systeem=>beheer=>Language Support, maar het taalondersteunings venster is nu wel helemaal Nederlands. Al een vooruitgang dus. Eens kijken wat er nog meer is veranderd.

Kortooms

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/28, 21:03:06 »
Nou nog even kijken op:

http://sites.google.com/site/computertip/faq (punt 9)

opnieuw opstarten! Erg belangrijk blijkt.....

Et voila!

Nederlands.

Bedankt jongens

Offline jeroenl

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/28, 21:07:21 »
Weer een uitdaging opgelost!  XD XD XD XD

« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/28, 21:12:00 »
Waarom wordt de installatie niet meteen correct uitgevoerd en moet je eerst nog allerlei pakketten installeren voordat je systeem helemaal Nederlands is?
Ubuntu heeft "alle talen" op een CD van 700 MB.
Daar passen ook nooit volledige taal pakketten op.
En als je vraag is opgelost, laat je dat aan iedereen zien door [OPGELOST] in je titel te zetten.
(Wanda Rooze, waar blijf je met je link?!)

« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/28, 22:58:02 »
Tip voor volgende keer: installeren met internetverbinding, dan wordt alles opgehaald tijdens de installatie wat betreft de taalpakketten en zal er achteraf niks meer ingesteld moeten worden.

Offline berend1

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/29, 09:39:03 »
Dat komt omdat je het niet goed hebt gedaan.  :-)
http://sites.google.com/site/computertip/faq
(punt 9)

Hallo Pjotr, gisteren met de nieuwe installatie van Ubuntu 9.04 had deze duidelijke handleiding naast mij liggen, en alles verliep vlekkeloos. voor mij zelf had ik een paar screenshots gemaakt van de draadloze internet-instellingen, zodat ik wist waar ik al die codes etc. neer moest zetten, en deze keer was het (gelukkig) een makkie. Merci voor dit duidelijke boekwerk!!

Vr.gr. Berend