Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: is er een spraakherkenningsprogramma voor ubuntu 9.04?  (gelezen 2666 keer)

is er een spraakherkenningsprogramma voor ubuntu 9.04?
« Gepost op: 2009/07/27, 12:25:42 »
Ik zoek een spraakherkenningsprogramma waar wat je zegt omgezet wordt in tekst. Weten jullie of er zo'n programma is en of het goed werkt?
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb

Re: is er een spraakherkenningsprogramma voor ubuntu 9.04?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/27, 13:01:13 »
Kan je in het Nederlands inspreken bij Dragon?
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb

« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/27, 13:02:25 »
Ik hoor net van iemand hier dat dat kan... maar DNS is toch een programma dat je moet kopen?

« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/27, 13:05:34 »
Ik hoor net van iemand hier dat dat kan... maar DNS is toch een programma dat je moet kopen?

Jup :P Maar de aanschaf is dan natuurlijk een gok, aangezien het een rating van "silver" krijgt op de site van Wine. Maar ik weet niet of die "Simon-spraakherkenning" al Nederlands heeft.
Op de chat te vinden als debiantux

« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/27, 13:09:26 »
Ik kijk of ik op surfspot dat ding zou kunnen bestellen, daar is het vaak goedkoper. En er zal neem ik aan wel een proefversie zijn. Simon klonk niet zo fijn in het topic, ik wil ook geen programma om mijn hele computer aan te sturen, ik wil alleen voor mijn studie het een en ander dicteren.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/27, 13:30:37 »
Is er eigenlijk voor dns een trial versie? ik kan het nergens vinden namelijk....

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/27, 14:11:52 »
Is er eigenlijk voor dns een trial versie? ik kan het nergens vinden namelijk....

Tijdje terug ook naar gezocht, en nimmer gevonden, dus ben bang van niet.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/27, 20:10:14 »
Is het eigenlijk goed compatible met ubuntu?

« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/27, 20:12:13 »
Er is ook nog GNOME Voice Control. Op zich werkt GNOME Voice Control erg goed en nestelt zich gewoon als een applet op je paneel :)

« Reactie #11 Gepost op: 2009/07/27, 21:01:04 »
Er is ook nog GNOME Voice Control. Op zich

Kan ik daar Nederlands tegen praten?

« Reactie #12 Gepost op: 2009/07/27, 21:55:27 »
Ik las net dat gnome voice control bedoeld is om de desktop te bedienen, klinkt niet als een programma om je tekst tegen te citeren.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/07/27, 23:28:35 »
Is het eigenlijk goed compatible met ubuntu?

Volgens mij is het een Windows applicatie, misschien dat het werkt met Wine. maar dat zorgt meer voor problemen dan oplossingen. Ik zou je geld er in ieder geval niet aan uitgeven, om het te proberen, of je download tijd  ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/07/28, 01:25:53 door Stijnen »
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2009/07/28, 08:06:05 »
Goede morgen Ginny, ga een googlen op e-speak.
Ik heb zelf een demonstratie gezien van mrGee, en ik ben er echt van onder de indruk, het werkt ook met diverse talen, (zelf in te stellen). vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2009/07/28, 09:21:20 »
Hallo

Inderdaad heeft espeak wel met spraak te maken maar alleen voor weergave van tekst,
niet voor herkenning. Behalve Simon kun je ook even gaan kijken bij het voxforge project;
http://voxforge.org/ , maar dat is nog een work in progress, wel zoeken ze daar nog
stemdonaties (vooral vrouwenstemmen hint  ;))

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #16 Gepost op: 2009/07/28, 20:10:00 »
Ik las net dat gnome voice control bedoeld is om de desktop te bedienen, klinkt niet als een programma om je tekst tegen te citeren.

Ik dacht je ook bedoelde dat je je desktop wilde bedienen. Sorry, fout gelezen.