Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onnodige updates verwijderen in updatebeheer.  (gelezen 1865 keer)

Offline Rishca

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Onnodige updates verwijderen in updatebeheer.
« Gepost op: 2009/07/22, 01:14:00 »
Ik heb mijn Nvidia videokaart driver geinstalleerd middels EnvyNG. (Tja op de reguliere manier krijg ik de driver niet werkende :| )

Nu wil ik de updates voor videodrivers uit mijn update beheer verwijderen omdat ik steeds het vinkje weg moet halen als ik andere updates wil laten installeren.

Het gaat bij deze vraag dus niet om hoe goed of slecht EnvyNG wel niet is, maar om de ongewenste updates uit te schakelen in update beheer.

Groetjes,

Rishca  =D

Offline heir4c

• Lid
Re: Onnodige updates verwijderen in updatebeheer.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/22, 01:18:15 »
En wat is de reden dat deze niet mogen upgedate worden?
En hoe word deze update omschreven?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/22, 01:41:22 »
Vrij simpel: Gebruik je EnvyNG, dan horen de pakketten voor je drivers niet geïnstalleerd te zijn. En pakketten die niet geïnstalleerd zijn worden ook niet geüpdate ;)

Voor de zekerheid: om welke pakketten gaat het?

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/22, 02:12:49 »
Vrij simpel: Gebruik je EnvyNG, dan horen de pakketten voor je drivers niet geïnstalleerd te zijn. En pakketten die niet geïnstalleerd zijn worden ook niet geüpdate ;)

Johan, je bedoeld dus dan de 'gewone' pakketten van de driver niet geinstalleerd staan maar dus de EnvyNG pakketten? Dan kunnen die pakketten dus aangevinkt blijven, want dan word enkel de lijst geupdate, als ik het goed begrijp?

Offline Rishca

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/22, 13:32:40 »
Het gaat om deze, ze staan er al vanaf het begin in en moet steeds het vinkje weghalen voor deze wanneer ik de andere updates wil installeren.
Als ik ze gewoon laat installeren heb ik geen 3d support voor mn videokaart meer.

Offline prince Ace

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/22, 14:54:59 »
Zoek in Synaptic pakketbeheer. Daar moet je de software uitvinken. Dan krijg je geen updates meer.