Ik heb zojuist Ubuntu 9.04 Desktop Edition (cd via de website verkregen, voor de installatie gecontroleerd op fouten) op de laptop van mijn ouders geinstalleerd. Ik heb de installatie in het Nederlands gedaan, de locatie instellinen op Amsterdam gezet, maar de menu's zijn in het Engels. Als ik naar System -> Administration -> Language Support ga, dan zie ik (in een volledig Nederlands venster) dat de instellingen op Nederlands staan. Ik heb Ubuntu volledig geupgrade via Aptitude.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik ben een beetje bekend met de CLI onder Debian, maar ook niet al te veel.
Ik zag op mijn bureaublad de volgende melding staan:
Onvolledige taalondersteuning
De bij uw taal behorende taalondersteuningsbestanden lijken onvolledig te zijn. U kunt de ontbrekende onderdelen installeren door op "Deze actie nu uitvoeren" te klikken en de instructies te volgen. Dit vereist een werkende internetverbinding. Als u dit op een later tijdstip wilt doen, gebruikt u "Systeem -> Beheer -> Taalondersteuning".
Hierna heb ik de Nederlandse taal verwijderd en opnieuw geinstalleerd. ik heb zelfs een herstart gedaan, maar dat mocht ook niet baten.