Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST USB-harddisk en slaapstand  (gelezen 970 keer)

Offline Jakke5

• Lid
OPGELOST USB-harddisk en slaapstand
« Gepost op: 2009/07/20, 23:58:47 »
Een nieuw vraagstukje voor de bollebozen:
Als ik bij het afsluiten de slaapstand kies krijg ik bij de volgende opstart op het bureaublad 3x het icoon van de usb-hd. Één daarvan kan ik verwijderen door "Volume ontkoppelen" te kiezen in het rolmenu onder de rechter muisknop, de andere icoontjes niet.
Wat kan ik daaraan doen?
Dank bij voorbaat.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/21, 15:40:47 door Jakke5 »

Re: USB-harddisk en slaapstand
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/21, 02:23:31 »
Eerst afkoppelen en dan pas de PC in slaapstand zetten.

BTW een slechte gewoonte de pc in slaapstand te zetten.
Beter is gewoon uit te zetten !
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/21, 12:23:45 »
Zo hoort het natuurlijk niet te moeten gaan, maar dat is wel een "workaround".

Ik heb het probleem helemaal niet in Ubuntu 9.04. In 8.04 waren er wel dergelijke problemen. Ik heb toen bij de opstart telkens de verborgen bestanden onder /media gewist, en dat leek te helpen.

Offline Jakke5

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/21, 15:40:05 »
Dank je wel Gandyman en Vanadium

De slaapstand geeft een groot tijdsvoordeel bij terug opstarten. Als ik allerlei opdrachten moet uitvoeren vóór het afsluiten verlies ik in feite dat voordeel.
Helaas kan ik met de live-cd van 9.04 niet aan de slag, geeft allerlei rare problemen. Ik vermoed omdat m'n videokaart niet meer gesteund wordt.

Offline vanadium

• Lid
Re: OPGELOST USB-harddisk en slaapstand
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/21, 16:49:21 »
Eigenlijk wilde ik de hint ook wel geven dat je je Ubuntu versie moet vermelden. Probeer het eens met het wissen van de verborgen bestanden onder /media: verwijder eerst de schijfen, wis dan de twee bestanden in /media waarvan de naam met een punt begint (eerst "verborgen bestanden tonen" in nautilus). Mogelijk gaat het dan weer een tijdje goed. Als dat helpt, dan is het de moeite dit toe te voegen aan je rc.local (opstartcommando's).