Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Earth-artikel klaar?  (gelezen 2775 keer)

Google Earth-artikel klaar?
« Gepost op: 2009/07/19, 20:44:34 »
Is mijn Google Earth-artikel af zo of moet er nog iets bij?

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/GoogleEarth

Want anders kan het denk ik wel van Artikelen in Aanbouw naar /community verplaatst worden :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Google Earth-artikel klaar?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/19, 21:25:30 »
Of iets af? Over medibuntu is een eigen artikel.

Het 1e deel van het GoogleEarth artikel gaat over het toevoegen van de Medibuntu pakketbron. Dit kan beter een verwijzing worden naar het Medibuntu artikel zodat we niet op 2 plaatsen dezelfde beschrijving hebben.

Beetje muggenziften op de 1e zin maar dat GoogleEarth geen open-source is, is niet de reden dat het niet (meer) in de pakketbronnen zit. Google geeft geen toestemming voor distrubutie. Zie http://packages.debian.org/nl/etch/googleearth-package:
Google Earth is available for GNU/Linux from their web site, but is not only not Free Software, but is completely undistributable by a third party.

Wat is de bedoeling van http://wiki.ubuntu-nl.org/community/GoogleEarthInfo (en bijlage)?
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Google Earth-artikel klaar?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/19, 21:34:56 »
Ok, eerste zin is aangepast.

Dat Medibuntu-artikel vind ik eigenlijk niet helemaal gebruiksvriendelijk. Kijk maar naar mijn methode in het GOogle Earth-artikel, ik doe het gewoon grafisch en dat is voor nieuwelingen het meest gebruiksvriendelijk :)

GoogleEarthInfo moet een uitleg worden wat Google Earth is. Als dat af is, plaats ik een verwijzing ernaar in mijn Google Earth installeren artikel.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Google Earth-artikel klaar?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/19, 22:36:54 »
Dat Medibuntu-artikel vind ik eigenlijk niet helemaal gebruiksvriendelijk. Kijk maar naar mijn methode in het GOogle Earth-artikel, ik doe het gewoon grafisch en dat is voor nieuwelingen het meest gebruiksvriendelijk :)
Je artikel beschrijft de 'grafische methode' maar is niet erg grafisch op 1 afbeelding na in het niet-medibuntu gedeelte.  ;)

Prima dat je het Medibuntu artikel niet goed vindt, maar waarom passen we dat artikel dan niet aan? Dan blijft dezelfde informatie op 1 plek.

GoogleEarthInfo moet een uitleg worden wat Google Earth is. Als dat af is, plaats ik een verwijzing ernaar in mijn Google Earth installeren artikel.
Je hebt zojuist een verwijzing geplaatst (in versie#19). Is het dus af?  ???

Tenzij je het leuk vindt om hiervoor een wiki te maken zou ik voor algemene informatie over Google Earth verwijzigen naar de Nederlandstalige informatie op hun eigen site: http://earth.google.com/intl/nl/

We maken al reclame genoeg met deze gratis wiki over het installeren van hun 'bussiness' software. :)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Google Earth-artikel klaar?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/20, 17:29:46 »
Ik vind het nogal een vreemd artikel, erg druk en onoverzichtelijk met die vette tekst, alleen maar een screenshot voor Xubuntu, het wordt verteld vanuit een ik-persoon?

Re: Google Earth-artikel klaar?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/20, 20:10:31 »
@cumulus: Hoho, dat screenshot heb ik niet erin gezet. Dat heeft Cees gedaan.

Waar maak jij uit op dat het verteld word van uit een ik-persoon?

@Cees: Goed, ik pas het Medibuntu-artikel aan :)
En GoogleEarthInfo is nog niet, er moeten eerst een paar screenshots bij. Dus het is nagenoeg af. Maar het mag ook gewoon weg en dan de verwijzing naar de website van GE.

Re: Google Earth-artikel klaar?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/20, 20:15:09 »
"Er zijn wat mogelijkheden om Google Earth alsnog aan de praat te krijgen. Ik noem er hier 3. " Goedbedoelde kritiek trouwens, ik zie het graag perfect ;)

Re: Google Earth-artikel klaar?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/20, 20:20:06 »
Ok, ja ik heb het vanuit de ik-persoon geschreven, althans dat stukje dan.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Google Earth-artikel klaar?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/20, 20:51:54 »
dat screenshot heb ik niet erin gezet. Dat heeft Cees gedaan.
Klopt. Dat was omdat er onduidelijkheid was of het Xubuntu menu  "Met andere toepassing openen..." of "Openen met ander programma..." als tekst heeft. En ook ik zie het graag perfect ;)
Je kan de screenshot ook wissen, de tekst van deze keuze is nu wel duidelijk  :)
Klik links bovenin op Documentatie