Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met verwijderen van Vuze / Azureus  (gelezen 2104 keer)

Offline hang-oor

• Lid
  • Steunpunt: Nee
problemen met verwijderen van Vuze / Azureus
« Gepost op: 2009/07/19, 13:32:03 »

Ik heb Toepassingen -> installeren / verwijderen Vuze (voorheen Azureus) toegevoegd.

Na installatie wilde het programma niet opstarten. Hier heb ik inmiddels de oplossing wel voor gevonden, maar kwam daarbij ook diverse berichten tegen dat Vuze (gebruikte altijd azureus) enorm zwaar en sloom was geworden.

Dus ik wil het pakket weer verwijderen en een iets ander gaan proberen. Maar bij het verwijderen (via Toepassingen -> installeren / verwijderen) krijg ik een foutmelding dat dat niet gaat ivm met afhankelijkheden en dat de synaptic pakketbeheer moet worden gebruikt.
Maar als ik in synaptic pakketbeer vuze volledig ga verwijderen dan wordt er slechts 65 kb verwijderd. Kies ik in om azureus te verwijderen dat wordt er 11 Mb verwijderd (inclusief vuze). Maar bij het binnenhalen was het dacht ik een veel groter pakket dus blijft er blijkbaar erg veel achter aan programma bestanden.

Hoe kan ik nu netjes en compleet vuze weer verwijderen?

Offline Cumulus007

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: problemen met verwijderen van Vuze / Azureus
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/19, 13:34:25 »
Misschien had Vuze bepaalde pakketten als afhankelijkheid, die mee werden gedownload? In dat geval zou ik me geen zorgen maken. Je kunt dan wel via Synaptic je pakketten opruimen, daarmee worden ongebruikte pakketten verwijderd. Of je kunt apt-get autoremove doen via de commandline ;)