Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Add/remove programs weg???  (gelezen 825 keer)

Add/remove programs weg???
« Gepost op: 2009/07/19, 04:46:36 »
Dag allen,

'Plotseling' is mijn knopje Add/Remove programs weg. Heel vervelend, aangezien Adept en KPackagekit niet echt gericht zijn op een simpele weergave van software....

Wie weet raad? Ik werk overigens met Jaunty Jackalope 9.0.4 en KDE 4.2.4

Offline Lexaldo

• Lid
Re: Add/remove programs weg???
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/19, 08:51:43 »
In Systeem > Voorkeuren > Hoofdmenu kun je hem misschien vinden en moet hij slechts aangevinkt worden.
Bij Gnome werkt hij met deze opdrachtregel: /usr/bin/gnome-app-install
Het programma gnome-app-install staat gewoon in Synaptic.

Misschien is dit bij KDE anders en moet er een ander soort app-install mogelijkheid worden geïnstalleerd, als die er momenteel niet meer is.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/19, 12:41:48 door Lexaldo »

« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/19, 13:19:12 »
Blijkbaar is het inderdaad een Gnome-applicatie.  ??? Na het ophalen van updates en Firefox en Thunderbird installeren etc. had ik hem altijd direct al. Afijn, ik heb hem nu terug. Bedankt!

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/19, 15:11:10 »
In Systeem > Voorkeuren > Hoofdmenu kun je hem misschien vinden en moet hij slechts aangevinkt worden.
rechtermuis klik op toepassingen > menu´s bewerken.
zelfde resultaat
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt