Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (DRINGEND) cd's op HD  (gelezen 1522 keer)

dj technics

• Gast
(DRINGEND) cd's op HD
« Gepost op: 2009/07/17, 20:40:13 »
he,

morgen vertrek ik als multimedia leiding om kamp.
een van mijn taken bestaat eruit tussen diensten in te draaien.
het enige probleem is dat ik enkele cd's naar mijn HD zou moeten kopieren en ik voronderstel dat net zoals bij windows gewoon slepen geen zin heeft.
ik kan ook niet met BV rythembox rippen want ik moet effectief de mp3 files hebben.

iemand enig idee hoe ik de muziek op een cd in .mp3 op mijn HD krijg

bedankt

DarkEra

• Gast
Re: (DRINGEND) cd's op HD
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/17, 20:45:01 »
Met Rhythmbox kan je ook gewoon cd's rippen naar mp3. Dus ik zie het probleem niet.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/17, 21:57:24 »
Heel simpel Sound-juicer zit in synaptic.
Wel eerst op MP3 zetten.
http://sites.google.com/site/hardy804lts/gthumb
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/17, 22:55:43 »
Zoals gezegd, dit is echt geen enkel probleem. Applicaties - Geluid en video (of hoe dat precies in het Nederlands luidt...)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/17, 23:15:16 »
Hij meld zich niet meer is waarschijnlijk druk aan het rippen. =D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

dj technics

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/17, 23:52:25 »
neenee aan het inpakken :)
het probleem met rythembox is dat die de files zelf ergens die op de HD wegstop en da ik er nog moet aan kunnen omdat die files ook op andere computers moeten gebruikt worden.
inderdaad is 1 dag niet echt op tijd maar ik heb juist een mail gekregen dat de pc die normaal ging gebruikt worden een of ander defect heeft en dus niet kan gebruikt worden.
met sound juicer ga ik nu eens proberen.

dj technics

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/17, 23:59:01 »
heb net geprobeert met sound juicer maar ik kan geen mp3 selecteren

dj technics

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/18, 00:08:30 »
met rythembox kan ik ook geen mp3 selecteren.
als ik naar profielen ga ernaast staat "cd kwalitie, mp3" er wel tussen maar in het roldown menu ni

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/18, 09:45:32 »
Omdat mp3 een gepatenteerd en onvrij formaat is, komt het niet met een standaard Ubuntu installatie. Je moet mp3 ondersteuning zelf installeren. Zie http://sites.google.com/site/computertip/multimedia voor een handige gids.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/18, 09:53:42 »
Waarom rip je niet in Ogg? Beter, sneller, een open formaat, standaard ingebouwd. Wat wil je nog meer ;)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/18, 15:12:34 »
Ogg ondersteuning kan je inderdaad zeer gemakkelijk in Windows installeren. Het enige nadeel van ogg is dat de ondersteuning door mp3 spelers, CD en DVD spelers zeer beperkt is.