Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ik hoor borrelende geluidjes  (gelezen 787 keer)

Offline Ron8

• Lid
ik hoor borrelende geluidjes
« Gepost op: 2009/07/16, 21:29:39 »
als ik ubuntu 9.04 heb opgestart en ik heb mijn speakers aan staan, dan hoor ik allemaal bijgeluidjes. Ik heb als volume regeling de alsa mixer , master , pcm en pc speaker ingeschakeld.Wat kan ik nog meer doen??

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Re: ik hoor borrelende geluidjes
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/16, 21:39:52 »
Bij borrelende geluidjes horen lekkere hapjes lijkt me! Misschien wat stukjes worst en kaas?  =D Sorry, beetje ongein natuurlijk ...

Mogelijk heb je de Mic Boost te hoog staan. Die pikt dan allerlei omgevingsgeluid op en geeft 't te hard weer. Ik zou 'm niet boven de 75% zetten.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline Ron8

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/16, 22:50:32 »
Bij borrelende geluidjes horen lekkere hapjes lijkt me! Misschien wat stukjes worst en kaas?  =D Sorry, beetje ongein natuurlijk ...

Mogelijk heb je de Mic Boost te hoog staan. Die pikt dan allerlei omgevingsgeluid op en geeft 't te hard weer. Ik zou 'm niet boven de 75% zetten.
ik heb echter geen microfoon aangesloten, dus ik denk dat dat het niet is.Microfooningang heb ik uitgeschakeld

« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/17, 00:52:55 »
Is je muis en of toetsenbord draadloos ?

Zoja, dan werkt dit signaal door in je speakers via de voorversterker.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/17, 07:37:59 »
of de speakers misschien  te dicht bij je modem dat geeft ook een brommerig geluid.