Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Terminalvenster bij opstarten  (gelezen 2040 keer)

prlwgn

• Gast
Terminalvenster bij opstarten
« Gepost op: 2009/07/14, 22:00:48 »
Iedere keer wanneer ik ubuntu opstart krijg ik het terminalvenster te zien met
allemaal verschillende landennamen vanuit de hele wereld..
Maar ook krijg ik hierbij de computergeluiden te horen van die landen die op een rijtje staan.
Hoe kan je hier van af komen.
Ja als je dat terminalvenster de-installeerd. Maar dat wil je natuurlijk niet.
Heeft iemand hetzelfde geval en weet  wat ik bedoel?
Gaarne antwoord. Alvast bedankt

Offline ivo

• Lid
Re: Terminalvenster bij opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/14, 22:15:43 »
Zet eens een plaatje hier neer. Het is niet geheel duidelijk wat je bedoelt.
Waarschijnlijk geen terminalvenster op de 1e plaats.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/14, 22:48:07 »
Is dat niet Orca of zo een programma? Kijk eens onder systeem=>voorkeuren=>opstarttoepassingen of deze er tussen staat.

prlwgn

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/14, 22:50:29 »
 en-scottish (en-sc)
25. english (en-uk)
26. lancashire (en-uk-north)
27. english_rp (en-uk-rp)
28. english_wmids (en-uk-wmids)
29. english-us (en-us)
30. en-westindies (en-wi)
31. esperanto (eo)
32. spanish (es)
33. spanish-latin-american (es-la)
34. finnish (fi)
35. french (fr)
36. greek-ancient (grc)
37. hindi-test (hi)
38. croatian (hr)
39. hungarian (hu)
40. indonesian-test (id)
41. icelandic-test (is)
42. italian (it)
43. lojban (jbo)
44. kurdish (ku)
45. latin (la)
46. macedonian-test (mk)
Geef uw keuze:
Dit is een gedeelte van het terminalvenster
de spraak kan ik helaas niet weergeven.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/14, 22:51:39 »
Ubuntu MATE 16.04

prlwgn

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/14, 23:09:55 »
Ik heb het maar eens bekeken in Synaptic en inderdaad ik had Gnome-Orca geinstalleerd.
Ik weet niet wanneer en weet ook niet wat dit voor een programma'tje is maar ik heb het nu
ge-de-installeerd en bij de herstart is het nu verdwenen.
Bedankt voor de uitleg.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/15, 08:57:43 »
Ik weet niet wanneer

Het staat standaard geinstalleerd. aarschijnlijk hebt ge het eens aangezet zodat het opstart bij de opstart van de pc.

Ge had het ook gewoon kunnen uitschakelen onder systeem=>voorkeuren=>opstart-toepassingen. Ik denk dat het daar "Visuele Assistentie" heet.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/15, 09:32:17 »
Ja heb dat ook uitgezet één van de eerste dingen die ik doe na de complete install. ^-^
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/15, 11:25:26 »
Het staat standaard geinstalleerd. aarschijnlijk hebt ge het eens aangezet zodat het opstart bij de opstart van de pc.

Ge had het ook gewoon kunnen uitschakelen onder systeem=>voorkeuren=>opstart-toepassingen. Ik denk dat het daar "Visuele Assistentie" heet.

In mijn Ubuntu 8.04 staat 'Visuele assistentie' aangevinkt onder Systeem, Voorkeuren, Sessies. Moet bij de standaard installatie gebeurd zijn, want ik heb dat niet gedaan. Ik heb echter niet het probleem van de topicstarter. Verschilt dat dan per computer?

En wat 'doet' die Visuele assistentie precies? Mis ik iets (belangrijks) als ik hem uitvink of kan ik het vinkje gewoon laten staan als het geen problemen geeft?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/15, 14:37:16 »
U kunt hem laten staan of uitvinken , applicaties  die ik absoluut nooit gebruik zet ik uit scheelt weer iets in de opstart tijd.
Alhoewel niet veel. :)
Ik had ook niet die problemen die de Topic starter had.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/15, 16:18:24 »
U kunt hem laten staan of uitvinken , applicaties  die ik absoluut nooit gebruik zet ik uit scheelt weer iets in de opstart tijd.

Maar u heeft dan ook veel meer verstand van Ubuntu dan ik. :) Ik ga er altijd maar van uit dat, zolang je niet weet wat een bepaalde optie doet, je er beter vanaf kunt blijven. En van die Visuele assistentie wist/weet ik dus niet wat het precies doet. In ieder geval niet wat het bij de topic starter deed. ^-^