Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) outliner extensie voor OpenOffice.org  (gelezen 1598 keer)

Offline force317

• Lid
(OPGELOST) outliner extensie voor OpenOffice.org
« Gepost op: 2009/07/13, 20:10:26 »
Een outliner extensie voor OpenOfice.org, bestaat dit ?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/25, 15:47:13 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Floris

• Lid
Re: outliner extensie voor OpenOffice.org
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/13, 20:26:07 »
Ik weet niet wat je precies van zo’n outliner-extension verwacht, maar misschien heb je al genoeg aan de ingebouwde abstract-functie: File > Send > Create AutoAbstract…/Outline to […]?
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Offline force317

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/13, 22:05:51 »
Ik ken deze funktie niet. Waar vindt je die precies in OpenOffice.org op het - Nederlandstalig - menu ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/14, 11:48:48 »
Waar vindt je die precies in OpenOffice.org op het - Nederlandstalig - menu ?

Menu Bestand, Verzenden, AutoSamenvatting maken... (denk ik. ^-^)

Offline force317

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/16, 16:22:16 »
Deze funktie is in een nieuw dokument niet eens selekteerbaar. Het is echt wel e bedoeling om in Open Officie Writer vanaf een leeg dokument een Outline te gaan maken ... . Dus ... niet mogelijk ?

Offline Djeba

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/16, 18:05:26 »
Deze funktie is in een nieuw dokument niet eens selekteerbaar. Het is echt wel e bedoeling om in Open Officie Writer vanaf een leeg dokument een Outline te gaan maken ... . Dus ... niet mogelijk ?

Niet dat ik ooit gezien heb. Er bestaan wel outliners buiten OOo, maar dat is nu net niet wat je zoekt :-)
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Offline Floris

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/17, 17:37:08 »

Een leeg document heeft natuurlijk ook nog geen ‘outline’, dus dat is best begrijpelijk.  Maar ik maak uit je woorden op dat je een ‘live’ weergave wilt van de outline, klopt dat?  In dat geval zou je de Navigator kunnen gebruiken; de sneltoets is F5.  In de Navigator geven de “headings” – waarschijnlijk “koppen” in het Nederlands – de outline weer, mits je stijlen gebruikt.

Mocht dit niet zijn wat je zoekt, dan is het misschien een idee dat je probeert om precies te vertellen welke functionaliteit je zoekt, misschien kunnen we dan wat bedenken.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Offline force317

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/25, 15:46:40 »
Het programma dat het beste aan mijn wensen voldoet is Notecase. Hoewel dit niet langer open source is zal ik dit - voorlopig - gebruiken.
Een beter alternatief is er momenteel niet.

Offline Djeba

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/26, 12:32:45 »
Het programma dat het beste aan mijn wensen voldoet is Notecase. Hoewel dit niet langer open source is zal ik dit - voorlopig - gebruiken.
Een beter alternatief is er momenteel niet.

Ik gebruik NoteCase Pro. Ik had het er met iemand in een andere draad al over: het is commercieel (hoewel niet duur) en ik heb liever dat zaken Open Source zijn vanwege het principe. Maar er is nu eenmaal geen alternatief wat net zo goed is als NoteCasePro (Kjots, Gjots, en noem ze maar op zijn te beperkt). Hoop dat het werkt voor je.
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Offline force317

• Lid
Re: (OPGELOST) outliner extensie voor OpenOffice.org
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/28, 21:30:55 »
Er is inderdaad geen volwaardig alternatief voor Notecase. En als voorstander van open source vind ik het sijtig dat Notecase niet langer verder wordt ontwikkeld, al was het maar als een vorm van promotie voor Notecase PRO.

Dus voorlopig gebruik ik Notecase.