Het updaten zal wel goed gegaan zijn, als je geen gekke foutmeldingen gehad hebt.
Het probleem zit in het bijwerken van je menu.lst. Dat gaat standaard niet goed als je meerdere Linuxsystemen op 1 pc hebt.
Verder is de "title" regel niets meer dan een naam. Je zou er ook "Windows 3.1" neer kunnen zetten 
Er is ook verschil tussen de verschillende 8.04 versies: Kubuntu is geen LTS, Ubuntu is dat wel. Dat zou het verschil in naamgeving kunnen verklaren.
Beide Hardy´s zijn Gnome-versies. Maar oké, ik heb inderdaad geen foutmeldingen gehad bij het updaten van Hardy-1, dus ik neem aan dat er geen problemen zijn.
Johan, ik ben erg blij met jouw link naar de GRUB-informatie!
Ik heb mijn centrale menu.lst nu voorzien van
symbolische links die steeds naar de meest-recente kernel verwijzen van de overige Ubuntu-installs. Als je vier installs hebt, scheelt dat veel werk als er een kernel-update komt.
De aanpassing is simpeler dan ik had verwacht; om een indruk te krijgen, hier het relevante stukje voor Hardy-1 dat ik heb moeten ingevoegen in mijn menu.lst:
#
title Ubuntu-Hardy1
root (hd0,7)
kernel /vmlinuz root=/dev/sda8 ro quiet splash clocksource=hpet
initrd /initrd.img
boot
title Ubuntu-Hardy1 (recovery mode)
root (hd0,7)
kernel /vmlinuz root=/dev/sda8 ro single
initrd /initrd.img
boot
De symbolische links /vmlinuz en /initrd.img zijn standaard al aangemaakt in Ubuntu.