Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Avidemux loopt vast bij encoderen  (gelezen 1518 keer)

Avidemux loopt vast bij encoderen
« Gepost op: 2009/07/09, 17:23:41 »
Hallo,

Ik probeer een film naar PSP-formaat de converteren.
Ik wou hiervoor avidemux gebruiken, omdat je daarbij zelf kan aangeven wat er met die video moet gebeuren (Vergroten/verkleinen, beisnijden, zwarte rand erbij) Allen het loopt vast als ik wil encoderen:

Ik klik op Save > kies locatie en naam > klik opslaan, dan opent zich het venster van encoderen en dan gebeurt er niks.
als je het venster minimalisieert en dan weer deminimaliseerd zie je allen een grijs venster.

Is hier een oplossing voor of een ander programma welke bovenstaande ook kan?
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline siaman

• Lid
    • Bits of Freedom
Re: Avidemux loopt vast bij encoderen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/10, 13:38:55 »
Hallo,

Ik weet niet veel van PSP, maar heb je de voorinstellingen gebruikt die bij Avidemux onder Auto staan?
Ik heb dat ff geprobeerd en dat liep zonder problemen.

;)
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/10, 18:14:19 »
Die heb ik inderdaad gebruikt, en hier doet hij het niet...

Offline masy

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/10, 22:28:53 »
Probeer eens WinFF

(sudo apt-get install winff)

Hiermee converteer je video's naar de meest exotische formaten....

Succes, Masy....

« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/12, 20:46:05 »
Ziet er goed uit, maar...
Ik heb de optie rezise en crop nodig omdat het een 16:9 filmpje is, met een resolutie van 480 x 576(boven en oder zitten zwarte balken) en dat moet worden 480 x 272. Met een gewone converter wil dat niet.

Bij avidemux zit het probleem ook niet in de output maar in de input. Heb ff een avi bestand geprobeerd en die deed het wel. Hij kan dus geen .vob bestanden omtoveren naar .mp4.

Bestandsgroote video verkleinen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/14, 14:26:20 »
Gek genoeg werkt het nu wel...

Alleen is 2 min video 15 MB!
Hoe krijg ik dat kleiner zonder al te veel kwaliteitsverlies?

Offline masy

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/14, 19:36:56 »
Hoi Rick,

Ik gebruik WinFF om MPEG-video's om te zetten naar Microsofts WMV-files. Dit omdat ik een website heb waar ik video's voor m'n familie publiceer. WMV-files comprimeren MPEG's enorm. En zijn daarnaast onder Linux en Windows op een website te "streamen" (te bekijken).

In jouw geval heb ik mij niet dusdanig in WinFF verdiept dat ik hier direct een antwoord op kan geven.
Als je een sterke compressie nodig hebt/zoekt, raad ik MP4/WMV zonder meer aan.

Een tip:
Als je met WinFF aan de slag gaat, bewaar op een veilige plaats altijd het origineel. Het gaat hier vaker om uniek beeldmateriaal en het zou zonde zijn dit kwijt te raken.

Verder is het een kwestie van uitproberen. WinFF is absoluut een aanrader voor de video-freaks onder ons.
Wellicht dat ik straks bij jou te rade moet gaan hoe ik video's moet converteren...
(sudo apt-get install winff)

Succes, masy