alles wat je bij set from invult zal worden geacepteerd als from adres, kan je die daar niet opgeven?
Of bedoel je dat, dat wel goed gaat, maar dat als je op reply drukt dat er iets anders staat?
Hier werkt het iig al maanden prima
mijn mail server stuurt over de exchange server hier op kantoor, logs naar mijn gmail haha
Ik kijk bij de binnenkomende mail naar de kop in het email programma, dat ziet er goed uit.
Vervolgens druk ik op beantwoorden, dan komt ook de goede naam / het goede email adres tevoorschijn.
Vervolgens kijk naar de bron van het email bericht, en zie daar dan
Return-Path: <linux.user@mijn.server.nl>
Ofwel, mijn Linux gebruikersnaam en achter @ de naam van mijn (virtuele) server.
Momenteel heb ik wat probleempjes met mijn lokale aptitude, dus test ik even vanaf een Debian server.
Het scriptje wat ik geschreven heb, zal normaliter echter vanaf een Kubuntu werkstation worden gebruikt.
De reden dat ik nog even hierop doorga is dat alles nu perfect werkt, maar dat Return-Path nog niet helemaal lekker staat. Mijn belangrijkste zorg is dat spamfilters de berichten dan kunnen gaan onderscheppen. En het gaat hier om de verzending van belangrijke email aan een besloten groep, dus zou het mooi zijn als het echt vlekkeloos werkt.
Zou er een mogelijheid zijn om dat Return-Path in de messeage header goed te krijgen?