Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer start niet meer op.  (gelezen 3031 keer)

Offline Landce

• Lid
Computer start niet meer op.
« Gepost op: 2009/07/09, 08:47:47 »
Hallo beste mensen, ik heb het volgende probleem: Ik had Ubuntu Studio 9.04 geinstalleerd op een computer van me en dat ging ook goed en had wat rondgekeken en geprobeerd en updates gedaan.
Was ook op internet geweest.
Later toen ik internet op me andere computer nodig had had ik de internet stekker in die computer gedaan. Toen ik daarna weer naar me Ubuntu pc ging overschakelen  (via een switch) zag ik dat internet vast zat en ook de rest van de computer niks werkte meer dus toestsen bord en muis bedoel ik daarmee.
Ik kon dus ook niet op de goede manier afsluiten. Ik heb toen de pc met de schakelaar uit gedaan en nou doet hij niks meer. Geen opstartscherm en ook geen piepje wat hij normaal met opstarten doet.
Ik heb al de stekker er uit gedaan en aantal keren op de startknop gedrukt.En op resetknop.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn , of hoe kan ik daar achter komen en het dan verhelpen?

Groet Landce
« Laatst bewerkt op: 2009/07/10, 11:03:51 door Landce »

Offline jan11000

• Lid
Re: Computer start niet op.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/09, 08:55:03 »
Alle stroom naar de pc uitzetten, dan op start pc duwen(3 seconden inhouden).
Dan pc weer met stroom aanzetten.
Indien nog niet goed dan zal er hardware defect zijn, als eerste voeding uitwisselen. Je kan ook nog eerst zoveel mogelijk hardware loskoppelen, misschien dat er daar iets niet mee klopt.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/09, 09:03:49 »
Veranderingen aan het netwerk (kabel los e.d.) worden soms pas na een aantal minuten "ontdekt".
Waarschijnlijk had je dus ook een tijdje kunnen wachten, met een foutmelding als resutaat, waarna je PC weer bruikbaar zou moeten zijn.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Landce

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/09, 09:08:02 »
Toen ik naar me Ubuntu PC terug  switchte was er al wat tijd verstreken, er stond verder niks.
Op het beeldscherm komt het bericht "No signal detected" als ik hem aan wil zetten.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/10, 11:05:24 door Landce »

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/11, 00:18:23 »
Toen ik naar me Ubuntu PC terug  switchte was er al wat tijd verstreken, er stond verder niks.
Op het beeldscherm komt het bericht "No signal detected" als ik hem aan wil zetten.
Als je de PC opstart, zie je dan het lampje van de HD knipperen? Als dit zo is dan start de computer wel op maar doet de monitor het niet, wat ik zie aan het bericht:"No signal detected": Er is iets mis met de verbinding/herkenning van je monitor. Probeer eens met een andere monitor.
Start ook eens op met een LiveCD, dan kan je een memtest doen en verder kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Zoek ook eens op de kaart naar een steunpunt in je buurt. Deze zullen u met plezier helpen.:
http://kaart.ubuntu-nl.org/
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Landce

• Lid
Re: Computer start niet meer op.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/11, 20:10:31 »
Als ik de pc op wil starten dan gaat er 1 van de 2 lampjes (met een afbeelding van een cilinderform) even branden is dan weer uit . De lampjes van de cd rom en de brander branden ook even. Maar normaal geeft de pc ook een piepje bij het opstarten en dat doet hij nu ook niet meer. Met de cd opstarten heb ik ook geprobeert en wou ook niet. opstartscherm komt niet dus kan ik verder niks doen.een andere monitor heb ik niet en ik denk dat het daar niet aan ligt want op deze monitor deed hij het eerst ook.
Dat met die kaart van ubuntu steunpunt lijkt me een goed idee maar ik zie alleen de kaart en nergens in heel nederland een steunpunt of iets om naar toe te gaan. Of ik moet iets niet goed begrijpen of doen.

Misschien dat het aan de hardware ligt? Harde schijf dood/ op/ af?

Als iemand nog meer opties heeft om er achter te komen wat er mis is dan lees ik het graag.

« Laatst bewerkt op: 2009/07/11, 20:22:30 door Landce »

Offline Erik66

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/11, 20:26:30 »
Het lijkt erop dat je moederbord is overleden.

dongren_a

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/11, 21:52:21 »
Zou eerst de voeding onder de loep nemen, zoiets had ik ook eens en dat was de voeding die de kraaienmars had gespeeld.