Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sabnzbd en Hellanzb gebruik leiden tot lockup  (gelezen 877 keer)

mijnmail

• Gast
Sabnzbd en Hellanzb gebruik leiden tot lockup
« Gepost op: 2009/07/07, 18:13:06 »
Mijn vers geïnstalleerde Jaunty heeft erg veel moeite met het downloaden middels de verschillende usenet nzb programma's. Als hij druk bezig is met activiteiten loopt hij soms vast en zit er niks anders op dan een harde reset. Het valt op dat dit gebeurt als er veel activiteit is op de hardeschijf, ik gebruik de nieuwe ext4 partities, ik zou dit graag verder onderzoeken maar heb geen flauw idee waar ik moet beginnen! Heeft iemand tips?

mijnmail

• Gast
Re: Sabnzbd en Hellanzb gebruik leiden tot lockup
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/08, 16:37:34 »
Het lijkt te maken te hebben met een bug in de 2.6.28 linux-kernel. https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/330824?comments=all

Na de installatie van de 2.6.30 kernel blijkt mijn nvidia 173 driver het echter niet meer te doen. Om dit op te lossen moet ik een nieuwe driver van de nvidia site halen en deze installeren. Deze week is daar jammer genoeg geen tijd meer voor, ik hoop hier volgende week mee verder te kunnen.

Keep u readers posted :-)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/09, 10:30:44 »
Je zou ook even kunnen wachten op de update die eraan komt. Dan kan je gewoon de 2.6.28 kernel blijven gebruiken.
Als je wil testen, kan je ook de kernel nu al uit de proposed repository halen: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/330824/comments/223

Dat scheelt heel veel werk en je hebt minder kans op problemen met je drivers.

mijnmail

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/09, 11:03:42 »
Johan, bedankt voor je tip!

Blijkbaar is gister na mijn post een patch voor de huidige kernel ontwikkeld, erg fijn! Ik kan jammer genoeg deze week niet beschikken over mijn ubuntu pctje dus het testen van de proposed gaat niet lukken. Hoop dat als ik terug ben ik weer gebruik maken van een stabiel systeem. Toch een van de redenen voor mijn gebruik van ubuntu!