Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Verbindingsvolgorde draadloze netwerken: hoe verander ik die?  (gelezen 832 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
  • Steunpunt: Nee
Mijn internetverbinding lag er tijdelijk uit (modemstoring), waardoor ik eventjes gebruik heb gemaakt van een naburig draadloos netwerk. Inmiddels is mijn eigen draadloze netwerk gelukkig weer volledig bruikbaar.

Maar het vervelende is, dat mijn netboekje nu telkens als eerste wil inloggen op het naburige draadloze netwerk, en pas verbinding maakt met *mijn* draadloze netwerk, wanneer ik de eerste poging heb geannulleerd.

Hoe verander ik de verbindingsvolgorde? Ik heb de draadloze sleutel van het andere netwerk al gewist, maar Ubuntu blijft als eerste proberen om in te loggen op het verkeerde netwerk.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/07, 17:10:01 door Pjotr »

Offline joop13

• Lid
Re: Verbindingsvolgorde draadloze netwerken: hoe verander ik die?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/07, 17:04:11 »
Kun je ook met de rechtermuisknop bij draadloze verbindingen bewerken? Dan kun je eerst eens proberen om dat andere netwerk te verwijderen. Vermoedelijk zal dan je eigen netwerk weer op plaats 1 staan?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
Re: Verbindingsvolgorde draadloze netwerken: hoe verander ik die?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/07, 17:09:23 »
Dat was de oplossing! Bedankt, Joop.  :-)

Offline joop13

• Lid
Re: [OPGELOST] Verbindingsvolgorde draadloze netwerken: hoe verander ik die?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/07, 17:14:56 »
Graag gedaan! Daar zijn we voor!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,