Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vlc ssh plugin  (gelezen 884 keer)

dj technics

• Gast
vlc ssh plugin
« Gepost op: 2009/07/07, 13:02:10 »
he,

ik heb hier twee pc's verbonden met ssh. het probleem is dat ik alles afspeel met vlc en dat vlc en ssh niet echt samengaan. vlc onderstuund iedere netwerk protocol dat linux ondersteund behalve ssh. is er geen plugin voor ssh of dergelijke?

bedankt

dj technics

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
  • Steunpunt: Nee
Re: vlc ssh plugin
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/07, 13:08:01 »
Als je verbinding maakt via Locaties>Verbinden met server, dan kan je de bestanden vinden in de verborgen .gvfs map in je home map.
Druk op control-h om die zichtbaar te maken.

dj technics

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/07, 13:13:37 »
ik heb vlc op mijn tweede pc ook maar voor ieder liedje dat ik wil luisteren moet ik een nieuwe speler openen. ik kan ook geen playlist maken. vlc gebruikt een eigen browser voor zo'n zaken maar die browser ondersteund geen ssh. ftp, webdav, ... onderseund die wel maar ssh niet. als je een liedje naar de speler sleept krijgt vlc het pad door maar omdat dit in mijn ssh-server zit kan de vlc-browder er niet aan. is er geen plugin voor die browser?

dj technics

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/07, 13:18:10 »
Als je via SSH verbinding maakt met de andere computer, dan kan je bij die bestanden via /home/gebruikersnaam/.gvfs/sharenaam/enz.

Je kan eventueel wel slepen, maar let dan op waarvandaan je sleept.

dj technics

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/07, 13:40:57 »
sorry maar ik begrijp het niet.
die map is leeg.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/07, 13:51:58 »
Hoe maak je die ssh verbinding? Er zijn verschillende wegen naar Rome, maar op deze manier werkt het hier wel:

Als voorbeeld heb ik verbinding gemaakt met mijn laptop.
Dit heb ik gedaan via Locaties>Verbinden met server.

Nu heb ik in Nautilus een extra "schijf" gekregen aan de linkerkant, zie de bijlage. (sftp op johan-laptop)
Als je daarvandaan wil slepen of een playlist wil maken, dan werkt dat niet, omdat vlc geen ondersteuning heeft voor GVFS.

Zoals je ziet staan bij mij de bestanden ook in de .gvfs map. Hiervandaan kan je wel gewoon slepen enz.