Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: codec downloaden via add/remove applications gaat niet  (gelezen 989 keer)

jwendler

• Gast
codec downloaden via add/remove applications gaat niet
« Gepost op: 2009/07/04, 18:44:20 »
Nu het volgende: Nu ik een codec dowloaden wil via het het menu applications> add/remove applications krijg ik de melding of het lijstje met namen verversen wil. ik klik op Reload. krijg ik de melding: Could not download all repository indexes. wat moet ik nu doen. Nu ik niet weer probleme wil laat ik het maar zo maar kan mij iemand vertellen wat ik doen moet?

Re: codec downloaden via add/remove applications gaat niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/04, 18:48:16 »
Welke Ubuntu-versie heb je?

« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/04, 19:33:45 »
Pas deze handleiding eens toe:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
Waarom is dat nodig, Pjotr? Heel veel van de software die je daar noemt, gebruiken mensen niet. En dit probleem heeft volgens mij te maken met het ontbreken van een internetverbinding of een te oude Ubuntu-versie.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/04, 19:41:34 »
Waarom is dat nodig, Pjotr? Heel veel van de software die je daar noemt, gebruiken mensen niet.

Met die handleiding pomp je in één grote klap *alles* in je systeem, wat je *ooit* nodig zou kunnen hebben qua multimedia-ondersteuning. Mogelijk meer dan je nodig zult hebben, ja. Maar het belast je systeem niet, en veel extra ruimte op de harde schijf kost het ook al niet, dus waarom zou je het nalaten? 1-2-3 klaar, verder geen omkijken meer naar.

Citaat
En dit probleem heeft volgens mij te maken met het ontbreken van een internetverbinding of een te oude Ubuntu-versie.

Dat is inderdaad ook mogelijk.

jwendler

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/04, 19:58:32 »
ubuntu 7.04

« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/04, 20:02:36 »
Dat dacht ik al... De pakketbronnen voor 7.04 zijn gesloten, daarom kan het programma ze niet meer ophalen. 8.04 of hoger installeren dus ;)

jwendler

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/04, 20:03:56 »
oke jongens/meiden =D bedankt voor de hulp!