Hallo, poos geleden dat ik gepost heb. Eigenlijk post ik dus als dingen niet (meer) werken:P
Mijn probleem: Ik heb een mooie laptop met een verse vervangen hd (vorige was gecrasht) en ik wil ubuntu 9.04 erop zetten.
Eerste keer ging dit zonder al te veel problemen. Via synaptic netjes alle updates en software als nvidia glx 180(probeer niet via nieuwe stuurprogramma's, eerst via synaptic binnenhalen, daarna activeren, dan werkt het), wine, 7zip, flashplugin, inkscape, alle updates ed geinstalleerd.
Echter, vrij snel crashte de laptop weer, en weigerde op te starten door een of andere gdm error.
Verder wou ik mijn lapdoos aansluiten op mijn tv. Dit lukte niet met 8.04, en voorwaar, hetzelfde probleem met 9.04. Heb dingen aan lopen passen met de nvidia settings, en door manueel dingen on mijn xorg aan te passen. Problemen die hierbij optraden was dat als ik een dubbel X scherm gebruik, soms de laptop als 2e scherm wordt gezien, en ik er niks op kan openen. Alles opent op het eerste scherm.
Dit eerste scherm is de tv, en geeft niks weer.
Uit pure frustratie XP geinstalleerd, en die geeft wel beeld, zij het zwart wit, zal wel aan de svideo->scart plug liggen.
installeer ik ubuntu 9.04 nog een keer, en nu kan hij om 1 of andere reden geen verbinding maken met het internet. Dus geen herladen van synaptic, geen updates, programma's of 3D en video codecs etc....

En geen firefox...
Mijn, en andere draadloze netwerken worden wel weergegeven, en er wordt zelfs mee verbonden zonder probleem, echter, nog steeds geen mogelijkheid om op internet te gaan.
Als ik 8.04 installeer werkt alles wel, maar er zijn best wel wat features in 9.04 die ik wil gebruiken, en nieuwe versies van programma's.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
De tv is vreselijk irritant dat het niet werkt, maar dat netwerkgedoe haalt momenteel echt het bloed onder mijn nagels vandaan....