Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Tv Out ATI Radeon HD 3640 werkt niet  (gelezen 1613 keer)

techman

• Gast
[OPGELOST]Tv Out ATI Radeon HD 3640 werkt niet
« Gepost op: 2009/06/26, 21:37:38 »
En daar ben ik weer.

Ik krijg na een update van mijn systeem de TV out van mijn videokaart maar niet aan de praat.

Wanneer ik inlog via vnc kan ik normaal verbinding maken met mijn HTPC.
Start ik vervolgens de ATI catalist control center dan zie ik als monitor mijn TV.
(Philips breedbeeld 100Hz), deze is via S-video op de kaart aangesloten.

Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat het aan de TV ligt.

Iemand anders met deze ervaring?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/27, 18:21:55 door techman »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Tv Out ATI Radeon HD 3640 werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/27, 00:30:42 »
Hoe heb je de drivers geïnstalleerd? Op de normale manier, dus via systeem>beheer>hardware drivers?
Hangt er ook nog een gewone monitor aan? Zo ja, doet die het wel?
Zit er verschil in als je opstart met je tv aangesloten en opstarten zonder tv?

Heb je al eens op de knop "detect displays" of iets dergelijks gedrukt? Zo ja, zijn alle gegevens die je dan ziet over je TV correct? Zoals de resolutie, verversingsfrequentie etc.? Stuurt je kaart het signaal wel uit als PAL? (dus niet als NTSC oid)

En misschien iets stoms: zit de kabel nog wel goed aangesloten? ;)

techman

• Gast
Re: Tv Out ATI Radeon HD 3640 werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/27, 09:50:09 »
Er hangt geen normale monitor aan en ik heb de driver op de normale manier geinstalleerd

Wanneer ik zonder TV aan opstart kan ik inderdaad in de ATI control center zien dat er geen scherm wordt gedetecteerd, met de TV aan herkent hij de TV.

Het gekke is dat ik na een paar keer opnieuw opstarten wel beeld krijg terwijl het signaal dat de video kaart uitzend hetzelfde is.
Mijn vermoeden is dus dat het aan de TV ligt, het wordt tijd voor een LCD scherm =D met HDMI.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/27, 09:53:41 door techman »

Offline Tom

• Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.