Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: terminal  (gelezen 1216 keer)

dj technics

• Gast
terminal
« Gepost op: 2009/06/26, 00:46:25 »
he,

soms zoek ik wel eens foto's van mensen die hun ubuntu "getuned" hebben en ik ben al zo dikwijls een doorzichtige terminal tegengekomen (vb http://www.imgx.org/thumbs/large/8659_pcgam/New%20Ubuntu.png) ik ben ook al lang opzoek hoe ik dat zelf ook kan doen maar ik vond zo direct niks.

weet iemand mischien hoe je dit doet (het moet tog mogelijk zijn)

bedankt

Offline joop905

• Lid
Re: terminal
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/26, 01:39:29 »
open een terminal: Bewerken-->Huidige profiel kijk eens onder Effecten

GrJ.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/26, 13:41:27 »
he,

soms zoek ik wel eens foto's van mensen die hun ubuntu "getuned" hebben en ik ben al zo dikwijls een doorzichtige terminal tegengekomen (vb http://www.imgx.org/thumbs/large/8659_pcgam/New%20Ubuntu.png) ik ben ook al lang opzoek hoe ik dat zelf ook kan doen maar ik vond zo direct niks.

bedankt

aterm installeren.
Als ik vanavond thuis ben zal ik je een voorbeeld sturen van zoals ik hem draai.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

dj technics

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/26, 18:57:51 »
joop 905 bedankt mijn achtergrond is in elk geval al doorzichtig maar ivo laat zeker maar eens zien.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/26, 22:05:52 »

Hierbij een screenshot.

En ook hoe ik aterm aanroep;

aterm -tr -sh 80 -sb -sr -sl 512 -fg white -geometry 100x25

[verwijderd door de beheerder]
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/26, 22:10:47 »
Die van joop905 is ook aardig, kende ik niet.
Ik gebruik al jaaaren aterm.

Nou, goed, heb je nog keuze ook!

Offline ivo

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/27, 12:58:53 »
he,

bedankt

En, wat is het geworden?