Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aspire One met UNR 9.04 start niet meer op  (gelezen 1166 keer)

Offline dirk1965

• Lid
Aspire One met UNR 9.04 start niet meer op
« Gepost op: 2009/06/23, 18:20:06 »
Hallo, sinds kort heeft mijn Aspire one die UNR 9.04 draait kuren. Eerst viel het geluid uit, daarna had hij blijkbaar een keer of 3 problemen met het afzetten (bleef hangen met een knipperende cursor in de linkerbovenhoek) en nu start hij niet meer op. Eerst startte hij nog half op, dwz dat ik nog iets te zien kreeg, nl een gewoon bureaublad en enkele icoontjes in de bovenste taakbalk, maar voor de rest blokkeerde hij. Nu krijg ik enkel een zwart scherm met een pijltje en dat is het dan. Het pijltje kan wel verplaatst worden dmv de touchpad. Voor de rest niks nada. Moet ik een opnieuw installeren of bestaat er een andere manier?
Alvast bedankt.

PS: tot en met login en paswoord ingeven werkt alles normaal.
PS2: Opstarten vanop een usb stick met 9.04 werkt wél
« Laatst bewerkt op: 2009/06/23, 18:46:43 door dirk1965 »

Offline dirk1965

• Lid
Re: Aspire One met UNR 9.04 start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/23, 20:06:38 »
Ondertussen heb ik op een of andere manier een soort van terminalvenster, iemand die weet welk commando ik evt moet geven om eruit te geraken?

« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/24, 13:04:27 »
Eerst maar je grub herstellen:
Type in regel voor regel:
sudo grub
Nu krijg je de grub aanwijzer te zien grub>
Type root (hd0,0)
Type dan setup (hd0)
Type vervolgens quit
Nu ben je weer in de terminal type nu reboot
Krijg je nu weer het normale beeld?
Later kan ik je wat verder helpen, ik zit nu op een W machine.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline dirk1965

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/24, 14:14:46 »
Nee, dit maakt geen verschil. Ik vreesde er trouwens al een beetje voor daar ik denk dat met de Grub alles ok is. Zoals gezegd, hij start eerst normaal op, vraagt login en paswoord maar als ik na het ingeven van het paswoord op enter druk, krijg ik gewoon een zwart scherm met in het midden de muisaanwijzer. Het lijkt erop alsof Gnome niet wordt geladen (kan dit?)

« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/24, 15:55:14 »
Dat is inderdaad een mogelijkheid , alhoewel ik eerder aan een verkeerde beeldscherm instelling denk.
Wat is het resultaat als je in de recovery mode opstart en op de commando regel startx intypt, start de Acer normaal op of heb je geen beeld en zijn er foutmeldingen?
Voor GDM kan je dit ook nog proberen:
sudo dpkg-reconfigure gdm
En als dat niet lukt.Lukken deze commando's misschien wel?
sudo gdm-restart
of
sudo gdm-safe-restart
of deze:
sudo /etc/init.d/gdm restart
Geeft dit resultaat?

Even een vraagje tussendoor, heb je via de update manager een nieuwe kernel gekregen?

Offline dirk1965

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/25, 10:42:52 »
Met startx krijg ik een normaal UNR bureaublad (wel in het engels) maar ik kan er verder niks mee. Muisaanwijzer wil niet bewegen. De rest geeft geen resultaat. Ik vrees dat ik opnieuw zal moeten installeren, gelukkig staan al mijn documenten op de SD-kaart in de linkse slot.
Wat die kernel-update betreft, dat weet ik niet echt, heb de laatste update niet echt nauwkeurig bekeken voor ik hem installeerde.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/25, 15:18:11 »
Dit is de recovery mode, daarin kan ik mijn muispad ook niet gebruiken, wel mijn losse usb muis. Probeer het zo eens.
Heb je de GDM commando's ook al geprobeerd, die ik eerder heb beschreven?