Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Hoe configureer ik Ubuntu voor netwerkring  (gelezen 1290 keer)

[opgelost] Hoe configureer ik Ubuntu voor netwerkring
« Gepost op: 2009/06/22, 13:29:38 »
Ik heb Ubuntu geïnstalleerd op mijn computer waar ook de gezamenlijke printer/scanner/fax aan zit. Nu moet mijn computer zichtbaar worden bij de andere 3 computers in mijn netwerk maar dat doet deze niet. Op deze manier vinden zowel de XP als Vista machines de printer niet om te installeren. Graag zou ik een stap voor stap uitleg/wiki zien hoe dit te doen. Ik ben een Windows man dus aub geen editen van files of code regels gebruiken aub.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/26, 13:48:51 door Eljo A. Morpurgo »
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Re: Hoe configureer ik Ubuntu voor netwerkring
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/22, 15:52:17 »
Helaas zal je nog het een en ander moeten instellen. Ten eerste Samba installeren, dit is nodig zodat de win PC's de Ubuntu PC kunnen zien. Voor de rest zal je er toch aan moeten geloven voor de instellingen https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie/NlSambaInstellen Het zal even doorbijten zijn, maar dan heb je ook wat. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Hoe configureer ik Ubuntu voor netwerkring
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/22, 16:00:41 »
Helaas zal je nog het een en ander moeten instellen. Ten eerste Samba installeren, dit is nodig zodat de win PC's de Ubuntu PC kunnen zien. Voor de rest zal je er toch aan moeten geloven voor de instellingen https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie/NlSambaInstellen Het zal even doorbijten zijn, maar dan heb je ook wat. :)
Dat artikel is veel te oud, tegenwoordig gaat dat allemaal veel gemakkelijker. Er zijn zelfs grafische tools om Samba in te stellen ;)

Re: Hoe configureer ik Ubuntu voor netwerkring
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/22, 16:09:15 »
Zie je ik wordt oud, nog de terminal gewent. Hoogtijd dan dat dit artikel vernieuwd wordt. ;) Heb je een linkje Cumulus007, wel zo makkelijk voor Eljo A. Morpurgo . :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

[opgelost] Re: Hoe configureer ik Ubuntu voor netwerkring
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/26, 13:48:32 »
Het is me gelukt en bedankt  ;)
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl